شماره: 519467 تاریخ : 1399/06/24-03:25:20

کشف و ضبط 2.7 میلیون ماسک سه لایه ویژه پرستاری

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از کشف و ضبط دو میلیون و 700 هزار ماسک سه لایه ویژه پرستاری توسط بازرسان این سازمان در روز گذشته خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت، سعید محمدی پور اظهار کرد: این محموله شامل 7200 بطری محلول ضد عفونی کننده دست نیز بود که ارزش آن ها جمعاً 42 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود: این کالاها بنا به دستور قضائی دادستان تهران، طی صورت جلسه مشترک جهت سیر مراحل قانونی تحویل عوامل پلیس امنیت قضائی داده شد.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد که کالاهای کشف شده ظن به احتکار بوده و پس از طی مراحل قانونی تحویل سازمان غذا و دارو خواهد شد.

بر اساس مصوبه شماره 322397/60 مورخه 5/12/98 کارگروه تنظیم بازار اشاره شده که بر اساس آن کالاهای بهداشتی از جمله ماسک، الکل، شوینده ها و ضد عفونی کننده ها در گروه (یک) کالاهای اساسی و ضروری قرار گرفته و مشمول کنترل قیمت، مبارزه با احتکار، گرانفروشی، اختفاء، و... است و عدم ثبت موجودی این اقلام در سامانه جامع انبارها مشمول دستورالعمل مبارزه با احتکار است.

همچنین اوایل مرداد ماه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی اطلاعیه ای اعلام کرد که نگهداری و عدم اعلام موجودی ماسک و مواد اولیه تولید این محصول مشمول احتکاراست.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کشف-و-ضبط-27-میلیون-ماسک-سه-لایه-ویژه-پرستاری.bos