شماره: 509011 تاریخ : 1398/12/14-12:42:25

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد

کشف 7 میلیون ماسک، 85 میلیون دستکش و 18 تن ژل ضدعفونی در 10 روز

سخنگوی سازمان تعزیرات با اشاره به اینکه 7 میلیون عدد ماسک در 10 روز گذشته کشف و ضبط شده است، گفت: به 70 درصد کالا، جریمه ریالی تعلق می‌گیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، سیدیاسر رایگانی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما به ارائه توضیحاتی درباره روند کنترل و نظارت بر بازار مواد شوینده و ضدعفونی کننده پرداخت و اظهار کرد: 7 میلیون عدد ماسک در 10 روز گذشته کشف و ضبط شده است. همچنین توقیف 85 میلیون و 40 هزار دستکش، 18 تن ژل ضدعفونی و 7 هزار لیتر الکل با همکاری وزارتخانه‌های صمت، بهداشت، دفاع و نیروی انتظامی و سپاه انجام شده است.

وی درباره مجازات متخلفان نیز گفت: به 70 درصد کالا، جریمه ریالی تعلق می‌گیرد و همچنین به شعب تعزیرات و دادسراهای مراکز استان فرستاده می‌شود که اشد مجازات نیز در دادسراها و دادستانی‌ها اعمال خواهد شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه مجازات تخلف کنندگان 10 تا 20 سال زندان است، ادامه داد: با توجه به حجم تخلف در شرایط فعلی می‌تواند حتی منجر به اعدام نیز بشود.

رایگانی با اشاره به برخی ناهماهنگی‌ها در نظام توزیع گفت: در دو سه روز اول ناهماهنگی در وزارت بهداشت بود که 2 میلیون ماسک به دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل و بعد از هماهنگی، بقیه تحویل وزارت بهداشت و هیأت امنا شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در بخش دیگری از این برنامه خبری به ارائه توضیحاتی درباره داروخانه‌های پلمب شده نیز پرداخت و بیان کرد: بخش عمده‌ای از مراکز پلمب شده، داروخانه‌های شبانه روزی بود، بنابراین با دادن نشانی، تعزیرات در کمترین زمان ممکن مراجعه می‌کند و جلوی تخلفات را می‌گیرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کشف-7-میلیون-ماسک-85-میلیون-دستکش-و-18-تن-ژل-ضدعفونی-در-10-روز.bos