شماره: 348330 تاریخ : 1397/02/17-01:28:00

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران خبر داد

کاهش 38درصدی بارش‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: میانگین بارش استان تهران نسبت به زمان مشابه سال قبل هم‌چنان 38 درصد ک‌متر است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان تهران ،علیرضا نوذری پور در حاشیه جشنواره توانمندی‌های بهره‌برداری در صنعت آب و فاضلاب با اعلام این مطلب گفت: براساس آمار تا 10 اردیبهشت امسال، 183 میلی‌متر بارش در استان تهران ثبت شده است در حالی‌که این رقم در زمان مشابه پارسال 295 میلی‌متر بود.

به گفته او با توجه به کاهش بارش‌ها منابع آبی محدودتر می‌شود و نیاز به مدیریت مصرف داریم که امیدواریم با کمک مشترکان از استفاده صحیح از آب تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

نوذری پور گفت: نگران سال آبی جدید و میزان بارش ها در پاییز و زمستان امسال هستیم، اما اگر مردم همکاری کنند و سرانه مصرف آب به حد معتدلی برسد می توانیم از بحران آب به خوبی عبور کنیم.

او درباره افزایش هفت درصدی قیمت برای مشترکان بدمصرف و پرمصرف گفت: قیمت‌های قطره‌چکانی هفت یا 11 درصد پاسخگوی قیمت تمام شده و فروش آب نیست و در این زمینه نیاز به جهش منطقی در قیمت آب داریم که این موضوع نه برای کسب درآمد بلکه برای آن است که ارزش واقعی آب را بدانیم و در بلندمدت بتوانیم آب مورد نیاز شهروندان را تامین کنیم.

نوذری پور با اشاره به این که 90 درصد مشترکان شهر تهران خانگی هستند گفت: اگر الگوی مصرف برای هر خانوار را 20 مترمکعب در ماه در نظر بگیریم، 20 درصد مشترکان تهرانی بیش از الگو آب مصرف می کنند و بد مصرف هستند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کاهش-38درصدی-بارش‌ها-نسبت-به-مدت-مشابه-پارسال.bos