شماره: 510735 تاریخ : 1399/01/24-04:16:59

به علت شیوع کرونا

کانادا دانلود داده‌های جعبه سیاه پرواز اوکراینی را کنسل کرد

محدودیت‌های مسافری ویروس کرونا باعث شده است که اعزام محققان کانادایی به ایران برای تحلیل داده‌های جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده اوکراینی، غیرممکن شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سی‌بی‌سی، محدودیت‌های مسافری ویروس کرونا باعث شده است که اعزام محققان کانادایی به ایران برای تحلیل داده‌های جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده اوکراینی، غیرممکن شود.

دولت کانادا این هفته به ایران اعلام کرد که برای مدت نامحدودی از تحقیقات دانلود و بررسی داده‌های دستگاه‌های ثبت اطلاعات پرواز، که از باقی‌مانده بدنه هواپیمای سقوط کرده 752 که حامل ده‌ها کانادایی بود، کنار می‌کشد. این در حالی است که این تحقیقات به شدت مورد انتظار کانادایی‌ها بوده است.

حسن رضائی‌فر، سرپرست تیم تحقیقاتی ایران گفت که نمایندگان 8 کشور را برای آغاز پروسه این تحقیقات به آزمایشگاهی در اروپا دعوت کرده است اما آنها درخواست کرده‌اند که این اقدام به علت پاندمی کرونا به تعویق بیافتد.

رضایی‌فر در ایمیلی که برای سی‌بی‌اس نیوز ارسال شده است نوشت: در حال حاضر به علت کووید 19 برنامه‌ریزی سفر برای برخی از این کشورها غیرممکن است.

یکی از مقامات کانادا هم تأیید کرد که ایران در روز دوشنبه با آنها تماس گرفته است و همه کشورها پاسخ یکسانی داشته‌اند: سفر در حال حاضر و تا مدت‌های طولانی غیرممکن است.

کتی فاکس، رئیس هیأت امنیت حمل‌ونقل، می‌گوید: کشورها خواهان این هستند که نماینده آنها شخصاً در جلسه دانلود داده‌ها از جعبه سیاه حضور داشته باشد.

او در ادامه گفت: به این ترتیب، دانلود و تحلیل این داده‌ها باید تا زمانی که شیوع ویروس کرونا از بین برود و اجازه دهد مسافرت ایمنی انجام شود، به تعویق بیافتد. در حال حاضر پیش‌بینی زمان وقوع این اتفاق ممکن نیست.

پس از ماه‌ها فشار به ایران برای انجام این تحلیل‌ها، حالا چنین بیانیه‌ای از سوی کشورها یک تغییر رویکرد به حساب می‌آید.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کانادا-دانلود-داده‌های-جعبه-سیاه-پرواز-اوکراینی-را-کنسل-کرد.bos