شماره: 338382 تاریخ : 1397/02/10-01:18:19

رییس کمیسیون تسهیل کسب وکار اتاق تهران:

کارفرمایان تخلف بازرسان تامین اجتماعی را به اتاق بازرگانی خبر دهند

براساس ماده 47 قانون تامین اجتماعی نمایندگان این سازمان تنها حق بازرسی دفاتر بیمه کارفرمایان را دارند نه حسابرسی. بازرسی با حسابرسی متفاوت است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سایت خبری اتاق تهران، با وجود توافق انجام شده بین پارلمان بخش خصوصی و سازمان تامین اجتماعی و البته تایید این توافق از سوی معاون اول رییس جمهور با محتوای بازرسی دفاتر یک ساله بیمه ای، تولیدکنندگان با مانع تراشی موسسه حسابرسی تامین اجتماعی رو به رو شده اند. به گفته نائب رییس اتاق ایران به دلیل بررسی دفاتر بیمه کارفرمایان که طی 10 سال گذشته ثبت شده، 20 هزار پرونده غیرقانونی شکل گرفته است.

محمدرضا نجفی منش، رییس کمیسیون تسهیل کسب وکار اتاق تهران در این باره گفت: براساس ماده 47 قانون تامین اجتماعی نمایندگان این سازمان تنها حق بازرسی دفاتر بیمه کارفرمایان را دارند نه حسابرسی. بازرسی با حسابرسی متفاوت است.

نجفی منش گفت: کارفرمایان اگر فهرست بیمه شان را در تاریخ اردی بهشت 97 به سازمان تامین اجتماعی تحویل داده اند، تنها دفاتر بیمه ای را در اختیار بازرسان می گذارند که از تاریخ اردیبهشت 96 ثبت شده باشد و بازرسان این دفاتر را بازرسی می کنند نه حسابرسی. متاسفانه بعضی کافرمایان به دلیل عدم آگاهی تعهد حسابرسی به بازرسان تامین اجتماعی می دهند درحالیکه بازرسان از نظر قانونی حق چنین کاری را ندارند. از کارفرمایان می خواهیم موارد تخلف را به اتاق بازرگانی گزارش دهند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه توافق سازمان تامین اجتماعی و اتاق بازرگانی درباره مدت زمان بازرسی دفاتر به قوت خود باقی است گفت: بازرسی ده ساله دفاتر برخلاف دستور معاون اول رییس جمهور است. براساس بخشنامه ای که به تایید اسحاق جهانگیری رسیده، حداکثر دفاتر یک ساله  مورد بازرسی قرار می گیرد. از کارفرمایان می خواهیم تنها دفاتر یک سال گذشته را در اختیار بازرسان تامین اجتماعی قرار دهند.

این عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به شعار امسال یعنی حمایت از کالای ایرانی ادامه داد: راه تولید ایران سنگلاخی است و باید موانع آن را کم کرد. یکی از مهم ترین موانع در مسیر تولید قوانین تامین اجتماعی و بعضا مالیات از جمله مالیات بر ارزش افزوده است. با مدیریت چنین موانعی است قطار تولید روی ریل توسعه قرار می گیرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کارفرمایان-تخلف-بازرسان-تامین-اجتماعی-را-به-اتاق-بازرگانی-خبر-دهند.bos