شماره: 490051 تاریخ : 1398/06/04-06:09:54

چهار طرح صندوق کارآفرینی امید در قم به بهره برداری رسید

همزمان با سومین روز از هفته دولت چهار طرح اشتغال روستایی با اعتبار 9 میلیارد و 700 میلیون ریال از محل حمایت های صندوق کارآفرینی امید روز دوشنبه طی آیینی با حضور معاون توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید کشور و برخی از مسئولان استانی در بخش های مرکزی و سلفچگان قم افتتاح شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مدیر صندوق کارآفرینی امید قم در حاشیه این آیین اظهار داشت: این طرح ها شامل یک کارگاه خیاطی و همچنین واحد تولید محصول های گلخانه ای به مساحت پنج هزار هکتار در روستای مبارک آباد بخش مرکزی و یک واحد تولید مصنوعات چوبی و دکوراسیون در شهر قنوات این بخش است.
غلامرضا ترک بیان داشت: صندوق کار آفرینی امید به کارگاه خیاطی 700 میلیون ریال و همچنین به گلخانه و واحد مصنوعات چوبی نیز به ترتیب چهار میلیارد ریال و دو میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.
وی گفت: امروز یک معدن سنگ لاشه و فرآوری سنگ نیز در روستای علی آباد نیزار بخش سلفچگان به بهره برداری می رسد که تسهیلات پرداخت شده به این طرح از طرف صندوق کارآفرینی سه میلیارد ریال می باشد.
مدیر صندوق کارآفرینی امید قم نرخ سود این تسهیلات را 6 درصد عنوان کرد و یادآور شد: متقاضیان استفاده از تسهیلات این صندوق و همچنین سایر موسسه های پولی اعتباری از قبیل پست بانک، بانک توسعه تعاون و بانک کشاورزی باید در سامانه کارا ثبت نام کنند تا پس از اهلیت سنجی آنها توسط کمیته فنی مربوطه متشکل از استانداری و چند دستگاه اجرایی دیگر تسهیلات به آنها واگذار شود.
ترک حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک را اولویت نخست این صندوق دانست و بیان کرد: اشتغال برای روستاییان و کارآفرینی در محیط های روستایی اصلی ترین شرط پرداخت این تسهیلات به متقاضیان به شمار می آید.
قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش کهک، جعفریه، سلفچگان، خلجستان و مرکزی است؛ جمعیت ساکن در مناطق روستایی قم، کمتر از پنج درصد جمعیت کل استان است. 
طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، قم دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از 55 هزار و 865 تن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/چهار-طرح-صندوق-کارافرینی-امید-در-قم-به-بهره-برداری-رسید.bos