شماره: 552880 تاریخ : 1399/11/05-12:26:28

چرا مدیران ارشد توهم شفافیت دارند

رئیس کمیته پایش و شفافیت مجمع نمایندگان کارگران استان تهران گفت : باید بگویم اگر ساختار غلط باشد هر فردی در ساختار قرار بگیرد نتیجه غلط خواهد بود. ساختارها و ارکان اصلی نیاز به اصلاح دارند و به غلط انتخاب مدیران برای مالکیت دارایی های کارگران توسط دولت ها انجام میشود.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، رضا توسلی رئیس کمیته پایش و شفافیت مجمع نمایندگان کارگران استان تهران از طرح تحقیق و تفحص شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی "شستا" دفاع نموده و از کلیه فعالیت های مجلس انقلابی در راستای شفافیت حمایت کرد و خواستار امتداد برچیده شدن انتصابات سفارشی در هیات مدیره مجموعه شستا شد.

این فعال کارگری گفت : بایستی با صدای رَسا گفت که سازمان تامین اجتماعی توان دریافت مطالبات خود را از دولت ها ندارد و در این خصوص اقدام اجرایی انجام نداده است. پس از بورسی شدن شرکت شستا هم اعتنایی به قانون ابلاغی حاکمیت شرکتی که توسط سازمان بورس اوراق بهادار از 1399/01/01 لازم الاجرا اعلام شده است را تاکنون اجرا نکرده و با فریب اذهان شعار شفافیت را داده است و در ادامه پا روی قوانین سازمان بورس گذاشته است ولی با کمال وقاحت منافع شرکای اجتماعی خود را نادیده گرفته است.

چرا مدیران ارشد توهم شفافیت دارند

چرا هیچ گاه زیر بار اجرای تمام و کمال قانون حاکمیت شرکتی که نتیجه رعایت شفافیت واقعی را در پی دارد نمیروند و دلیل آن را نیز بیان نمی کنند؟

عضو هیات مدیره مجمع کارگران استان تهران گفت : باید بگویم اگر ساختار غلط باشد هر فردی در ساختار قرار بگیرد نتیجه غلط خواهد بود. ساختارها و ارکان اصلی نیاز به اصلاح دارند و به غلط انتخاب مدیران برای مالکیت دارایی های کارگران توسط دولت ها انجام میشود.

چرا و به چه دلیل همه نهادهای نظارتی در خصوص عدم اجرای قانون حاکمیت شرکتی تاکنون سکوت کرده اند، هیچ اقدامی در خصوص اصلاح اساسنامه برای اجرای کامل قوانین انجام نشده است، ادامه سکوت اجهاف در حق سهامداران و ناعدالتی برای کارگران که مالک اصلی شستا هستند به شمار می رود.

نماینده کارگران گفت همواره شفافیت حاصل رعایت کامل قوانین است. هیات مدیره شستا از اولین روز عرضه اولیه و بورسی شدن تا امروز هیچ گاه قانون حاکمیت شرکتی ابلاغی سازمان بورس اوراق بهادار را رعایت نکرده است. حق شرکای اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضایع شده است.

توسلی در ادامه مطرح کرد، چرا سازمان حسابرسی در گزارش سالانه حسابرس مستقل خود از شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) به این مورد با اهمیت اشاره نکرده است؟

همچنین روند رسانه ای شدن طرح تحقیق و تفحص از شرکت شستا، استعفای قابل تامل مدیرعامل بزرگترین هلدینگ زیرمجموعه ی شستا صورت گرفته است.

باید پرسید چرا بعد از انتشار خبر طرح تحقیق تفحص مجلس از شستا خبر استعفای مدیرعامل بزرگترین هلدینگ زیرمجموعه آن رسانه ای شده، این خبر برای همه و نهادهای نظارتی گُمانه زنی های مختلف را قوی خواهد کرد.

نمایندگان کارگران و شرکای اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اقدامی به سوی شفافیت و پاسخگویی مدیران حمایت کرده و می کند همگام با اجرای مفاد اساسنامه و جایگاه قانونی خود با حفظ استقلال و احقاق حق کارگران گام برداشته و برمی دارند

توسلی بیان کرد برخی ها دلخوش به شعار شفافیت و رونمایی نمادین از سامانه شفافیت هستند، ولی بدون دعوت شرکای اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیهوده است.

دومینوی اشتباه تصمیم گیری در سازمان تامین اجتماعی

دومینوی اشتباه در تصمیم گیری در سازمان تامین اجتماعی و شرکت های زیرمجموعه مشهود است و از طرفی همه سهامداران شستا ناراضی هستند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/چرا-مدیران-ارشد-توهم-شفافیت-دارند.bos