شماره: 313762 تاریخ : 1396/10/24-11:38:58

معاون اول رئیس جمهوری در تماس تلفنی با ربیعی:

پیگیری برای روشن شدن علت حادثه را با جدیت ادامه دهید

معاون اول رئیس جمهوری در تماس تلفنی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن پیگیری آخرین وضع عملیات امداد و نجات نفتکش ایرانی،‌ خواستار تسریع در عملیات و بکارگیری همه امکانات داخلی و خارجی در این زمینه شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری در این تماس تلفنی که صبح امروز (یکشنبه، 24 دی‌ماه) انجام شد،‌ با تاکید بر اهمیت نجات خدمه و سرنشینان نفتکش «سانچی» گفت: باید با هماهنگی بیشتر با کشورهای چین، کره جنوبی و ژاپن عملیات امداد و نجات سرعت بیشتری پیدا کند.

معاون اول رئیس جمهوری از ربیعی به عنوان رئیس کمیته رسیدگی به حادثه این نفتکش که به کشور چین سفر کرده است، خواست تا با توجه به پیدا شدن جعبه سیاه کشتی علت حادثه را تا روشن شدن همه ابعاد ماجرا پیگیری کند.

جهانگیری با اشاره به نگرانی و انتظار مردم ایران به ویژه خانواده‌های خدمه کشتی برای امداد و نجات آن عزیزان،‌ تصریح کرد: باید همه امکانات و ظرفیت سیاسی و لجستیک کشور در این خصوص بسیج شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این تماس تلفنی گزارشی از آخرین وضع کشتی حادثه دیده و اقدامات انجام گرفته برای خاموش کردن آتش و تسریع در عملیات نجات را به اطلاع معاون اول رئیس جمهوری رساند.

کشتی سانچی روز 25 آذر ماه 1396 بندر عسلویه را با محموله حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی به مقصد یکی از بنادر کره جنوبی ترک کرد و روز شنبه (16 دی‌ماه) ساعت هشت شب به وقت محلی با یک کشتی فله‌بر تحت پرچم هنگ‌کنگ و با خدمه چینی برخورد کرد.

در این حادثه 32 خدمه این نفتکش مفقود شدند که با پیدا شدن پیکر سه خدمه آن تاکنون، سرنوشت 29 نفر دیگر همچنان نامشخص است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پیگیری-برای-روشن-شدن-علت-حادثه-را-با-جدیت-ادامه-دهید.bos