شماره: 508886 تاریخ : 1398/12/13-10:22:45

وزیر انرژی روسیه:

پیشنهاد جدیدی از اوپک دریافت نکرده‌ایم

وزیر انرژی روسیه گفت کشورش سرگرم ارزیابی پیشنهاد کاهش تولید قبلی است که از سوی اوپک و متحدانش مطرح شده بود و پیشنهادی جدیدی برای کاهش بیشتر تولید دریافت نکرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، اوپک و متحدانش که به گروه اوپک پلاس معروف شدهاند، قرار است اواخر هفته جاری برای تصمیمگیری درباره سیاست تولید خود و اقدامات ضروری در برابر آسیبهای شیوع ویروس کرونا به بازار نفت در وین دیدار کنند.

پیشنهاد اولیه برای مقابله با تاثیر ویروس کرونا بر بازار نفت که از سوی کمیته فنی اوپک پلاس مطرح شد، کاهش تولید 600 هزار بشکه در روز علاوه بر 1.7 میلیون بشکه در روز است که فعلا اجرا می شود و قرار است تا پایان مارس ادامه پیدا کند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه به خبرنگاران گفت: ما در حال بررسی پیشنهادی هستیم که از سوی کمیته فنی مشترک مطرح شد و روسیه پیشنهادی برای افزایش کاهش تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز دریافت نکرده است. این کمیته دوباره هفته جاری نشست خواهد داشت.

همزمان با سقوط قیمت نفت به پایین مرز 50 دلار در هفته گذشته، منابع آگاه اظهار کردند که عربستان سعودی و سایر اعضای اوپک  به منظور متوقف کردن ریزش قیمت‌های نفت، سرگرم مذاکره برای کاهش تولید نفت به میزان یک میلیون بشکه در روز دیگر هستند.

نواک اظهار کرد قصد دارد در دیدارهایی که از روز چهارشنبه در وین برگزار می شوند، شرکت کرده و درباره اقدامات احتمالی با همکارانش از طریق ویدیو کنفرانس گفت و گو کند.

وی در ادامه افزود: ما از میان اقدامات احتمالی تصمیم خواهیم گرفت. نواک حاضر نشد درباره موضع روسیه توضیحی دهد. دو منبع آگاه به رویترز اظهار کردند که انجام دیدارها در وین همچنان در دست برنامه ریزی هستند.

دیدار پوتین با مدیران نفتی پیش از نشست اوپک پلاس

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در جریان دیدار با وزیران دولت و نمایندگان شرکتهای نفت و گاز روسیه درخصوص تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی و بازار نفت گفت: قیمت فعلی نفت برای روسیه قابل قبول است و این کشور امسال در راستای سیاست اقتصاد کلانمان، مبنا را بر قیمت 42.40 دلار در هر بشکه نفت برنت گذاشته است. بعلاوه ذخایر روسیه شامل ذخایر صندوق سرمایه ملی برای تضمین ثبات و تحقق الزامات بودجه و اجتماع با وجود وخامت احتمالی وضعیت اقتصاد جهانی کافی هستند. با این حال وی از ادامه همکاری در چارچوب توافق اوپک پلاس برای تضمین ثبات بازار و مبارزه با تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی حمایت کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهار کرد: رییس جمهور روسیه درباره پیشنهاد کاهش بیشتر تولید نفت یا تمدید توافق کاهش تولید اوپک و متحدانش با شرکتهای نفتی این کشور دیدار و گفت و گو کرده است.

هدف از این دیدار گرفتن تصمیم خاصی نبود و همه پرسشهای مربوط به کاهش تولید در دیدار هفته جاری تولیدکنندگان نفت از سوی الکساندر نواک، وزیر انرژی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کرملین گفت: پوتین برنامه فوری برای صحبت با عربستان سعودی یا سایر اعضای اوپک در خصوص وضعیت بازار نفت ندارد.

جدیدترین آمار تولید نفت روسیه

وزارت انرژی روسیه روز دوشنبه اعلام کرد تولید نفت این کشور در فوریه به 11.29 میلیون بشکه در روز رسیده که در مقایسه با 11.28 میلیون بشکه در روز در ژانویه تقریبا ثابت بوده است.

از اواخر سال گذشته روسیه اجازه یافت تولید میعانات گازی که شکلی از نفت سبک است را در سهمیه تولید خود تحت توافق کاهش تولید اوپک پلاس لحاظ نکند اما این کشور همچنان آمار تولید خود را به صورت کلی منتشر می کند.

بر اساس گزارش رویترز، سهمیه تولید فعلی روسیه 10.33 میلیون بشکه در روز بدون میعانات گازی است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پیشنهاد-جدیدی-از-اوپک-دریافت-نکرده‌ایم.bos