شماره: 518853 تاریخ : 1399/06/13-12:27:39

پیام تبریک مدیرعامل بانک به مناسبت هفته بانکداری اسلامی

دکتر علی ابدالی مدیرعامل بانک در پیامی هفته بانکداری اسلامی را به فعالان اقتصادی و کلیه کارکنان شبکه بانکی کشور تبریک گفت.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک قوامین، به نام یزدان بخشاینده

تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا که در دهم شهریور سال 1362 به حقیقت فصل جدیدی در نظام بانکداری کشور عزیزمان ایران رقم زد، برآن است تا با تمرکز بر حذف ربا و با یک رویکرد آینده نگارانه، گامی اساسی در اصلاح نظام بانکی رقم بزند و این دستاورد کلیدی که به واسطه تدبیر حضرت امام خمینی (ره) بنیان نهاده شده است، امروزه با تمرکز روی اصول و مبانی شریعت و با تکیه بر چارچوب های اخلاقی میتواند نقشی مهم در پویایی نظام بانکداری کشور داشته باشد. لزوم تحقق کامل بانکداری اسلامی و نقش بالای آن در فراهم سازی زیرساخت های رشد اقتصادی به حدی اهمیت یافته است که به کرات توسط مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) و در دیدار با مسئولین اجرایی کشور مورد تأکید قرار گرفته و معظم له از عدم توجه به آن، به عنوان آسیبی بزرگ و خطرناک برای اقتصاد کشور تعبیر نمودند.

فرا رسیدن سالروز تصویب قانون بانکداری بدون ربا فرصتی است تا از تلاشها و اهتمام جهادی کارکنان خدوم شبکه بانکی و سایر متولیان نظام اقتصادی کشور که در مسیر پیاده سازی الگوی بانکداری مبتنی بر آموزه های شرعی در نظام مقدس جمهوری اسلامی گام نهاده و خدماتی سترگ ترسیم داشتند، یاد نموده و تقدیری شایسته بعمل آوریم. تردیدی نیست که هنوز از ظرفیت های فراوان بانکداری اسلامی خاصه در زمینه عقود اسلامی بهره برداری نشده و همه باید با همتی مضاعف و تلاشی بی بدیل گام های آینده را محکم تر برداشته و نظام بانکی کشور را بر اساس آرمان های بلند نظام اسلامی و سیاست های راهبردی اقتصاد کشور پیش ببریم.

در پایان سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا و آغاز هفته بانکداری اسلامی را محضر فعالان صنعت بانکداری و همکاران گرامی تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

و من الله التوفیق

دکتر علی ابدالی

مدیرعامل بانک قوامین

دهم شهریورماه سال نود و نه


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پیام-تبریک-مدیرعامل-بانک-به-مناسبت-هفته-بانکداری-اسلامی.bos