شماره: 521744 تاریخ : 1399/07/30-05:25:41

شیرکانی عنوان کرد؛

پوشش بیمه ای قالیبافان فاقد بیمه در صندوق روستاییان

رئیس صندوق بیمه روستاییان و عشایر گفت: از امروز قالیبافان فاقد بیمه تحت پوشش بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار می گیرند.

به گزارش بانک و صنعت، علی شیرکانی، در مراسم امضای تفاهم نامه صندوق بیمه اجتماعی با سازمان ملی فرش ایران، گفت: بیمه نوعی حق همگانی برای آحاد ملت است، در کشور بیمه های مختلفی داریم که اغلب آنها وابسته به شغل افراد هستند و تاکنون بیمه ای که فرد خود کارفرمای خود باشد را نداشتیم، بنابراین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به همین منظور و به منظور تحت پوشش قرار دادن افرادی که کارفرمایی ندارند تشکیل شد. در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر دولت به نوعی کارفرمای این عزیزان است.

وی با اشاره به اتفاقات و مباحث مطرح شده در روز روستا و عشایر گفت: با پیگیری های وزارت کار، نهاد ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه پوشش بیمه محرومان و اقشار ضعیف جامعه در دستور کار قرار گرفت و از امروز فرش بافانی که هیچ پوشش بیمه ای نداشتند تحت پوشش بیمه این صندوق قرار خواهند گرفت. توجه داشته باشید که بیمه این افراد در سال اول صد درد صد رایگان است.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر افزود: در این نوع بیمه، قالیبافان 3 خدمت اصلی مستمری در دوران بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی را دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: پرداختی بیمه این صندوق به این صورت است که 5 درصد حق بیمه را خود فرد و 10 درصد را دولت پرداخت می کرد اما در این طرح به مدت یکسال 15 درصد حق بیمه روستاییان را دولت پرداخت خواهد کرد و هر سال یک درصد به مشارکت قالیبافان در پرداخت حق بیمه افزوده می شود تا به شرایط حد نصاب فعلی که 5 درصد بیمه شده و 10 درصد کارفرما است، برسیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پوشش-بیمه-ای-قالیبافان-فاقد-بیمه-در-صندوق-روستاییان.bos