شماره: 511983 تاریخ : 1399/02/11-05:45:50

پهلوگیری و تخلیه 3 کشتی کالای اساسی در بندر چابهار

معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پهلودهی همزمان سه کشتی 66 هزار تنی حامل کالای اساسی ویژه ماه مبارک رمضان در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، حسین شهدادی با بیان این مطلب افزود: 2 کشتی 66 هزار تنی گندم و یک کشتی حامل کالای اساسی جو به وزن 66 هزار تن وارد بندر چابهار شده است که همزمان تخلیه این کشتی ها با استفاده از تجهیزات مدرن این بندر آغاز شد.

وی میزان بار این کشتی ها را در مجموع 198 هزار تن اعلام و بیان کرد: با توجه به ظرفیت های زیرساختی و تجهیزاتی بندر چابهار از مهرماه سال گذشته با ابلاغ دولت به 2 شرکت بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام مبنی بر ورود 50 درصد کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر چابهار، شاهد رشد چشمگیر پهلوگیری کشتی های حامل کالای اساسی در این بندر استراتژیک هستیم.

شهدادی افزود: با وجود تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد دنیا، رونق تجارت با ورود کشتی کالای اساسی در بندر چابهار ادامه دارد، به نحوی که ابتدای اردیبهشت ماه به صورت همزمان 7 کشتی با ظرفیت 340 هزار تن در این بندر بزرگ اقیانوسی پهلوگیری کرد.

وی ادادمه داد: در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال 98، ورود کالاهای اساسی از طریق این بندر 30 درصد رشد داشته است.

این مقام مسوول یادآور شد: در 6 ماهه دوم سال 97 بیش از 188 هزار تن و در شش ماهه دوم 98 بیش از 604 هزار تن کالای اساسی از طریق این بندر استراتژیک وارد شد که 221 درصد رشد را نشان می دهد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پهلوگیری-و-تخلیه-3-کشتی-کالای-اساسی-در-بندر-چابهار.bos