شماره: 518718 تاریخ : 1399/06/11-02:56:21

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

پهلوگیری 500 شناور سوختی در 5 ماهه نخست امسال در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد سال 99 تعداد 498 فروند کشتی حامل فرآورده های نفتی در اسکله های نفتی بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجی ران با اشاره به اعمال تحریم هایی که در حوزه حمل و نقل دریایی و صادرات مواد نفتی، به عنوان یکی از اهرم های فشار آمریکا اجرا شد، اظهار داشت: با وجود همه چالش های تحمیلی خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده در هم سنجی انجام گرفته نه تنها در حوزه نفتی کاهشی رؤیت نشد، بلکه آمارها رشد 6 درصدی را در این بخش نشان می دهد.

وی افزود: در مدت زمان یاد شده 498 فروند کشتی در اسکله های حوزه نظارتی بندر نفتی خلیج فارس پهلودهی و عملیات تخلیه و بارگیری آن ها انجام گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از این میزان کشتی، تعداد 205 فروند با تناژ بالغ بر 11 میلیون تن به تخلیه و بارگیری و کابوتاژ (کران بری) انواع فراورده های نفتی سبک و سنگین جهت صادرات مستقیم فرآورده پالایشگاه های بندرعباس و ستاره خلیج فارس و تعداد 293 فروند با تناژ یک میلیون و 57 هزار تن به صادرات انواع فراورده های نفتی اختصاص یافته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی خاطرنشان کرد: طرح های توسعه برای فعالیت های نفتی در بندر شهید رجایی از طریق جذب سرمایه گذار در بندر نفتی خلیج فارس و همچنین احداث سه پست اسکله نفتی جدید به عنوان طرح های مهم توسعه ای سازمان بنادر و دریانوردی در راستای طرح های مربوط به جهش تولید، در حال انجام است.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح ها در آینده ای نزدیک، ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی از بندر شهید رجایی بیش از 30 درصد افزایش پیدا می کند.

محمدی کرجی ران در پایان گفت: لازم به ذکر است که بندر نفتی خلیج فارس به عنوان زون نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با 12 پست اسکله به عنوان مهم ترین بندر نفتی زیرمجموعه سازمان بنادر و دریانوردی در حال فعالیت است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پهلوگیری-500-شناور-سوختی-در-5-ماهه-نخست-امسال-در-بندر-شهید-رجایی.bos