شماره: 516816 تاریخ : 1399/05/07-11:38:23

توسعه تعامل بین بخشی پست

پنجره واحد فیزیکی کسب و کارها با همکاری پست آغاز به کار کرد

فعالیت رسمی پنجره واحد فیزیکی با هدف تسهیل در واگذاری مجوزهای لازم برای شروع کسب و کارها، با همکاری بین بخشی وزارتخانه ها، سازمان ها و شرکت های مرتبط از جمله شرکت ملی پست، آغاز شد.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل ازروابط عمومی شرکت ملی پست، راه اندازی پنجره واحد فیزیکی موجب می شود تا متقاضیان شروع کسب و کار به جای اینکه از هفت خوان رستم کسب مجوز طی 72 روز بگذرند، مجوزهای لازم برای راه اندازی فعالیت اقتصادی خود را در 72 ساعت دریافت کنند.

تا پیش از راه اندازی این پنجره، متقاضیان باید طی هشت مرحله و با مراجعه حضوری به تک تک دستگاه های مرتبط از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان امور مالیاتی، سازمان تأمین اجتماعی، روزنامه رسمی ایران، اتاق بازرگانی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت ملی پست، نسبت به اخذ مجوز اقدام می کردند، اما با راه اندازی پنجره واحد فیزیکی و استقرار نمایندگان تمامی این دستگاه ها در یک مجموعه، کار اخذ مجوز تا حدود زیادی تسهیل و به حداقل زمان می رسد.

شرکت ملی پست در این پنجره واحد فیزیکی خدماتی از قبیل انجام امور انتشار آگهی روزنامه رسمی، انتشار آگهی روزنامه کثیر الانتشار و ثبت درخواست دفاتر پلمب شده را ارائه می دهد.

پنجره واحد فیزیکی که در حال حاضر در تهران و چهار استان آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی و فارس آغاز به کار کرده است، اثر مستقیمی در تسهیل فرآیند سرمایه گذاری در استان ها، بهبود شاخص های جذب سرمایه است و جهش تولید دارد.

با دریافت بازخورد مثبت از راه اندازی این پنجره در این چند استان، فعالیت رسمی آن تا پایان سال در سایر استان ها نیز آغاز خواهد شد.

مراسم افتتاح رسمی پنجره واحد فیزیکی کسب و کارها در استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی و فارس روز گذشته با حضور فرها فرهاد دژ پسند وزیر اقتصاد و دارائی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پنجره-واحد-فیزیکی-کسب-و-کارها-با-همکاری-پست-اغاز-به-کار-کرد.bos