شماره: 517850 تاریخ : 1399/05/25-03:33:28

در راستای تحقق دولت الکترونیک؛

پنجره واحد اطلاع رسانی مجوزهای وزارت کار فعال شد

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با راه اندازی پنجره واحد اطلاع رسانی مجوزهای این وزارتخانه، شرایط دریافت مجوزها، گواهی ها و استعلام های مربوط به موضوعات مرتبط با وزارت تعاون و سازمان های ذیربط آن را تسهیل و شفاف کرد.

به گزارش بانک و صنعت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با راه اندازی سامانه های متعدد شفافیت به دستور «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی همچنان در تلاش است که در امر شفافیت پیشگام باشد. در این راستا قرار است وزیر تعاون امروز (شنبه) از 6 سامانه شامل هوش تجاری، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره، املاک و مستغلات، صورتجلسات هیات مدیره ها و مجامع، پرونده ها و دعاوی حقوقی و قراردادها رونمایی کند.

بر این اساس هر موضوعی که مرتبط با وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی یا سازمان های زیرمجموعه این وزارتخانه باشد از طریق سامانه های شفافیت این وزارتخانه قابل شفاف سازی است. این وزارتخانه علاوه بر سامانه شفافیت، سامانه دیگری تحت عنوان «پنجره واحد اطلاع رسانی مجوزهای وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی» را در راستای تحقق دولت الکترونیک راه اندازی کرده است.

در این سامانه افراد می توانند تمامی مجوزها،گواهی ها و استعلام های مربوط به موضوعات مرتبط با وزارت تعاون و همینطور سازمان های ذیربط آن را دریافت کنند. در واقع در این سامانه تمامی اطلاعات مورد نیاز در مورد روند دریافت مجوز ، استعلام و گواهی ها به صورت شفاف توضیح داده شده، هزینه های احتمالی آن بیان شده و لینک های مرتبط با آن به افراد ارائه شده است.

با استفاده از «پنجره واحد اطلاع رسانی مجوزهای وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی» افراد می توانند به صورت الکترونیکی درخواست مجوز کنند یا اطلاعات دریافت کنند. وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی البته در این مورد هم رکورد «اولین» را دارد و تنها وزارت خانه ای است که چنین پنجره واحدی را ایجاد کرده است.

شهروندان از طریق آدرس اینترنتی www.mojavez.mcls.gov.ir می توانند به این سامانه مراجعه کنند و از طریق این پنجره واحد در مورد روند صدور مجوز،استعلام و گواهی در حوزه های مربوط به این وزارت خانه شامل معاونت روابط کار، معاونت امور تعاون، معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال، سازمان تامین اجتماعی، سازمان بهزیستی کشور و سازمان فنی و حرفه ای کشور اطلاعات کسب کنند یا آنکه این روند را به صورت کاملا الکترونیکی از این سامانه طی کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پنجره-واحد-اطلاع-رسانی-مجوزهای-وزارت-کار-فعال-شد.bos