شماره: 512266 تاریخ : 1399/02/16-11:15:01

پمپیو شیطانی که درباره دانش نیز شایعه پراکنی می کند

در مواجهه با توافق نظر محافل علمی جهانی درباره طبیعی بودن کروناویروس، سیاستبازان آمریکایی دیگر نمی توانند بهانه ای برای سیاه نمایی چین پیدا کنند و بار دیگر عجولانه اقدام به شایعه سازی کرده و اعلام کرده اند که کروناویروس از آزمایشگاه خارج شده و ساخته دست بشر است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، پمپیو روز یک شنبه در مصاحبه ای با تکرار دروغ خود گفت، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد منشاء کروناویروس آزمایشگاه ووهان است. رهبر آمریکا چندی پیش در نشست خبری کاخ سفید نیز گفت که شواهد دال بر این است که کروناویروس از آزمایشگاه چین خارج شده است. ولی شواهد به اصطلاح سیاستبازان آمریکایی چیست؟ آیا می توانند شواهد خود را نشان دهند؟

جالب این جاست که پیش تر، زمانی که رهبر آمریکا بر شواهد تاکید کرد، دفتر رییس اجرایی اطلاعات آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، کروناویروس ساختگی نیست و نیز از طریق اصلاح ژنتیکی تولید نشده است.

هنگامی که خبرنگار از رهبر آمریکا پرسید، چرا بار دیگر آزمایشگاه ویروس ووهان را زیر سوال می برد، رهبر آمریکا پاسخ داد، من نمی توانم به شما پاسخ دهم. اجازه ندارم به شما حرفی بزنم!

پمپیو در مصاحبه با تلویزیون نیز اظهارات منتاقض مطرح کرد. وی در پاسخ به سوالات مجری درباره این که با نتایج بررسی های آژانس اطلاعاتی موافق است یا خیر؟ گفت، موافقم. ولی هنگام پاسخ به این سوال که ویروس توسط انسان ساخته شده، باور دارد یا خیر، وی گفت، حکومت چین می توانست جلوی آن را بگیرد. برخی از مخاطبان آمریکایی او را مورد تمسخر قرار داده و گفته اند که پمپیو خودش هم نمی داند چه می گوید. او واقعا بدترین وزیر امور خارجه در تاریخ آمریکا است.

در حقیقت توطیه ساخته شدن ویروس در آزمایشگاه در ابتدا توسط جامعه علمی بین المللی و جامعه بهداشت عمومی رد شده است. شیوع کروناویروس بلایی طبیعی است و این نیز مورد تایید جامعه بین المللی قرار گرفته است. اکنون سیاستبازان آمریکایی بازهم این توطیه را تکرار کرده اند و این نشان می دهد که آنان چاره ای جز تکرار دروغ های خود ندارند.

رییس امور اضطراری سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، تعداد زیادی از پژوهشگران و دانشمندان به طبیعی بودن منشاء ویروس کرونا اطمینان پیدا کرده‌اند.

مایکل رایان در روز 1 مه /12 اردیبهشت در نشست خبری سازمان بهداشت جهانی در ژنو در پاسخ به تردیدهای مطرح شده نسبت به منشاء ویروس کرونا گفت: تعداد زیادی از پژوهشگران و دانشمندان توالی ژنوم ویروس کرونا را مورد بررسی قرار داده‎اند و نسبت به طبیعی بودن منشاء این ویروس اطمینان پیدا کرده‌اند.

وی اولویت کنونی را تعیین حیوان میزبان ویروس و آشنایی با چگونگی انتقال ویروس میان انسان و حیوان عنوان کرد.

پروفسور هونجو تاسوکو برنده جایزه نوبل پزشکی سال 2018 با انتشار بیانیه‎ای در پایگاه اینترنتی دانشگاه کیودو شایعات مربوط به ادعای “طبیعی نبودن” کووید 19 از سوی خود را تکذیب کرد.

در بیانیه پروفسور تاسوکو آمده است: «عالم‎گیر شدن کووید 19 خسارات اقتصادی بی‎سابقه‎ای را به مردم جهان تحمیل کرد. اخیرا نام من و دانشگاه کیودو در راستای شایعه پردازی و انتشار اخبار نادرست مورد استفاده قرار گرفته که از آن بسیار متحیرم.» وی افزود: «اکنون همه ما و به ویژه کسانی که در خط مقدم پژوهش علمی هستند باید تمام توان خود را برای مبارزه با این دشمن مشترک بشر به کار بندیم. تمام تلاش ما باید بر معالجه و درمان بیماری متمرکز شود تا بتوانیم از گسترش بیشتر غم و اندوه در جهان جلوگیری کنیم و برای عصری جدید آماده شویم.»سردبیر «لانست» نیز گفت، نظریه توطیه درباره منشاء کووید 19 مضحک است و باید با روش علمی منشاء ویروس را بررسی کنیم.

شایان ذکر است که پژوهشگاه ویروس ووهان که هدف حمله سیاستبازان آمریکایی قرار گرفته، از زمان تاسیس خود از دانشمندان کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا استقبال کرده است. یوان جی مینگ محقق این پژوهشگاه در مصاحبه ای گفت: آزمایشگاه ویروس ووهان توان طراحی یا ساخت این ویروس را ندارد و هیچ اثری که نشانگر دست کاری شدن ژنوم ویروس کرونای جدید باشد نیز وجود ندارد.»

«یوان» مدیر آزمایشگاه ملی امنیت بیولوژیک در شهر ووهان در این مصاحبه با تاکید بر عدم نتیجه قطعی درباره منشاء ویروس، با استناد به یک رسانه مشترک پژوهشگران انگلیس و آلمان گفت: گونه ویروس کرونا در آمریکا ابتدایی تر از گونه ویروس در چین است و این نشان می دهد ویروس کرونای جدید احتمالا ابتدا در آمریکا وجود داشته است.

تا ساعت 5 روز دوشنبه، تعداد کل فوتی ها بر اثر کروناویروس در آمریکا به 66 هزار نفر رسید که این رقم بالاتر از کشته ها در جنگ آمریکا با ویتنام است.

همان طور که روزنامه نیویورک تایمز نوشت: جمهوری خواهان بیش از پیش بر این باورند که معرفی چین به عنوان مجرم اصلی شیوع ویروس ممکن است بهترین شیوه برای پیروزی در یک انتخابات سخت باشد.

در مسایل کلیدی مربوط به جان مردم سکوت کرده و بی تفاوت نشسته اند، اما با تمام نیرو به اتهام افکنی و مقصر شمردن دیگران می پردازند؛ شاید علت اصلی ناکامی آمریکا در مقابله با ویروس کرونا همین باشد. اگر همچنان شیوع بیماری را سیاسی کنند و حتی شمار و آمار فوتی ها را به ابراز سیاسی تبدیل کنند، بزرگ ترین تراژدی برای مردم آمریکا رقم خواهد خورد. سیاستبازان آمریکا قصد دارند با دروغ گویی از بحران عبور کنند در حالی که این کار، آن ها را در نهایت درگیر بحران بزرگ تری خواهد کرد.

اقدام غیر اخلاقی منجر به خوکشی می شود. چه اشتباه در تصمیم گیری و چه با ایجاد ویروس سیاسی برای تخریب همکاری بین المللی در مقابله مشترک جهان با ویروس، اقدامات سیاستبازان آمریکایی به عنوان زشت ترین بخش در تاریخ ثبت خواهد شد. اگر چنین دروغ گویی سیاست بازان آمریکایی از جمله پمپیو ادامه یابد، عظمت داشتن دوباره آمریکا یک شوخی خواهد بود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پمپیو-شیطانی-که-درباره-دانش-نیز-شایعه-پراکنی-می-کند.bos