شماره: 311494 تاریخ : 1396/09/27-04:11:50

یادداشت

پست من

بانک و صنعت، مینا سوزن یار، کارشناس روابط عمومی شرکت ملی پست در مطلبی که در صفحه هفت روزنامه اطلاعات امروز منتشر کرده به تشریح سرویس پست من پرداخته است.

 وی در این مطلب آورده:

 دنیای ارتباطات و تولید اطلاعات به سرعت در حال تغییر است و امروزه شاهد همگرایی بیش از پیش این دو با یکدیگر هستیم، به گونه ای که داده ها و اطلاعات به سرعت و در زمانی غیرقابل تصور به اقصی نقاط جهان منتقل و در دسترس استفاده کنندگان قرار می گیرد. ICTیا فناوری اطلاعات و ارتباطات ...

دنیای ارتباطات و تولید اطلاعات به سرعت در حال تغییر است و امروزه شاهد همگرایی بیش از پیش این دو با یکدیگر هستیم، به گونه ای که داده ها و اطلاعات به سرعت و در زمانی غیرقابل تصور به اقصی نقاط جهان منتقل و در دسترس استفاده کنندگان قرار می گیرد.

ICT یا فناوری اطلاعات و ارتباطات

(CommunicationTechnology&Information) بدون شک تحولات گسترده ای را در تمامی عرصه های اجتماعی و اقتصادی بشریت به دنبال داشته و تاثیر آن بر جوامع بشری به گونه ای است که جهان امروز به سرعت به سوی تبدیل شدن به یک جامعه اطلاعاتی پیش می رود. جامعه ای که در آن دانایی و میزان دسترسی و استفاده مفید از دانش دارای نقشی محوری و تعیین کننده است. گستره کاربرد و تاثیرات آن هم در ابعاد مختلف زندگی امروزی و آینده جوامع بشری به یکی از مهمترین مباحث روز جهان مبدل شده و توجه بسیاری از کشورهای جهان را به خود معطوف کرده است.

گزارش اخیر موسسه مطالعاتی « comScore»نشان می دهد 57 درصد زمان سپری شده کاربران با دستگاه های دیجیتالی در اپلیکیشن های تلفن همراه صورت می گیرد.اپلیکیشن های مورد استفاده در تلفن های هوشمند همان چیزی هستند که این دستگاه ها را از نسل قدیمی تر گوشی های موبایل متمایز می کنند. به کمک آنها می توان هر کاری را از عکاسی گرفته تا مصاحبت با مردم سراسر جهان و از انجام محاسبات ریاضی گرفته تا مطالعه کتاب را فقط به وسیله یک ابزار کوچک انجام داد.

در این میان پست یکی از سازمان هایی است که با بهره گیری از فناوری اطلاعات طی چند سال اخیر در راستای کیفیت فراگیر خدمات و گسترش استفاده از فضای مجازی گام های موثری برداشته و توانسته است با شناسایی نیازهای مشتریان و همچنین توسعه زیرساخت های الکترونیک، خدمات متنوعی را به مشتریان ارائه دهد .

توجه به این که یکی از اصلی ترین وظایف پست، توزیع به موقع و با کیفیت مرسولات مشتریان است، این شرکت را به استفاده از محیط ساده کار با کدهای ussd ارائه خدمت رسانی مناسب و جلب رضایت مشتریان ترغیب کرده و در این زمینه شرکت پست با هدف افزایش دسترسی مردم به خدمات پستی از طریق تلفن همراه سامانه «پست من» را راه اندازی کرده است.

اگر تا به امروز برای ارسال مرسوله های پستی شهری خود دردسرهای زیادی داشتید و هزینه های گزافی را سالانه صرف کارهای پستی و رفت و آمد به دفاتر پست می کردید، حالا همه را فراموش کنید؛ شما قادر خواهید بود مرسوله خود را از مبدا تا مقصد با هزینه مناسب و بدون فوت وقت آن هم به صورت آنلاین رهگیری کنید.

ظهور استارتاپ های حمل و نقل و استقبال شدید مردم از آنها باعث شده که بسیاری از شرکت های

دولتی هم وارد این حوزه شوند. بعد از اتحادیه تاکسیرانی و آژانس داران حالا نوبت به شرکت ملی پست رسیده است تا به رقابت با شرکت های نام آشنای این حیطه بپردازد.

سرویس ویژه پیک موتوری «پست من»‏ نام خدمت جدیدی است که شرکت ملی پست در چند ماه گذشته به صورت آزمایشی آن را در چند شهر راه اندازی کرده و حالا به طور کامل آن را به مرحله اجرایی رسانیده است.

قابل ذکر است: شرکت ملی پست در 17 مهر 1396 با حضور وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات در محل وزارتخانه با راه اندازی اپلیکیشن موبایل و سایت اینترنت "پست من" پلتفرم آنلاین در حوزه خدمات لجستیکی متشکل از موتور و وانت بار را راه اندازی کرد.

"پست من" اپلیکیشن رسمی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران است که با کمک شرکت های دانش بنیان خصوصی در زمینه حمل کالا در سطح شهر تهران به کمک پیک های موتوری شروع به کار می کند. این سرویس یک پلتفرم چند جانبه آنلاین شامل موتور و وانت بار است که مبتنی بر اپلیکیشن موبایل و وب است.

به نظر می رسد شرکت ملی پست با حمایت و راه اندازی این سامانه، به دنبال مشتریان جدید و کاربران تلفن های همراه است تا با شناسایی این بازار در آن فعالیت مثبتی داشته باشد. استقبال مردم از اپلیکیشن های مشابه و گردش مالی نسبتا خوبی که در آنها رخ می دهد، رقابتی تنگاتنگ را به وجود آورده است که دولتی ها تازه ترین بازیکنان آن هستند.

"پست من" با وجود تیمی توانمند ، متخصص و امانتدار در حوزه های حمل و نقل شهری و عمومی با بهره مندی از اپلیکیشن های موبایل با هدف تأکید بر نوآوری، اعتماد و نگاه انسان محور، به دنبال ارائه خدماتی با کیفیت فراتر از انتظار مشتریان، ایجاد حس امنیت و لذت در ارسال مرسولات وامانات درون شهری است.

همچنین این اپلیکیشن به امید ارتقاء جایگاه شغلیِ کارکنان پست و بالا بردن سطح اجتماعی آنها و بهینه سازی پتانسیل های قدیمی به دنبال افقی سبزتر و شهری منظم تر است. سامانه هوشمند "پست من" بهترین راه برای رسیدن به هر مقصدی است که مد نظر شماست و شبکه پستی کشور بر آن است تا برای تسهیل در ارسال مرسولات شما، همیشه در دسترس تان باشد.

این اپلیکیشن به شما کمک می کند که در کمترین زمان ممکن نزدیک ترین پیک موتوری به خود را پیدا کنید. به راحت ترین روش ممکن فقط با فشردن محل مبدا و مقصد روی نقشه یک موتور سوار توسط سیستم به شما اختصاص می یابد.

می توانید هزینه را به صورت نقدی یا آنلاین پرداخت کنید. همچنین امکان پرداخت به صورت پیش کرایه یا پس کرایه هم وجود دارد. در ادامه با دنبال کردن پیک از روی نقشه می توانید از حسن انجام کار مطمئن شوید. گزارش تراکنش های مالی، گزارش مرسولات، آدرس های ذخیره شده و هرچه برای مدیریت مرسولات خود نیاز دارید را می توانید در اپلیکیشن شرکت پست پیدا کنید.

شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران باتوجه به نیازهای روزافزون هموطنان در زمینه ارتباطات و افزایش درخواست برای جابجایی مرسولات و امانات پستی، خدمات و سرویس های متنوع و متعددی را برای پاسخگویی به این نیاز عرضه می کند.

"پست من" برای توسعه بازار یکی از استراتژی های اصلی رشد شرکت ملی پست محسوب می شود تا بازارهای جدیدی را برای محصولات وخدمات فعلی و در حال راه اندازی شناسایی کرده و توسعه دهد؛ این سرویس با به کارگیری تکنولوژی های سخت افزاری و نرم افزاری مدرن توانسته خدمات خود را روی بستر مبتنی بر فناوری اطلاعات درجهت رفاه هرچه بیشتر مردمان این مرز و بوم ارائه دهد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پست-من.bos