شماره: 522635 تاریخ : 1399/08/27-05:06:30

مدیرعامل شرکت ملی پست:

پست برای حفظ سلامت جامعه در پیشانی خدمت رسانی قرار گرفته است

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه کار پست در دوران اوج همه گیری ویروس کرونا، طاقت فرسا شده است، به تشریح خدمات و عملکرد پست در این دوران پرداخت.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل ازروابط عمومی شرکت ملی پست، رمضانعلی سبحانی فر، یاد و خاطره کارکنانی را که در راه خدمت رسانی به جامعه و کمک به حفظ سلامت هموطنان جانشان را از دست دادند، گرامی داشت و گفت: تاکنون هزار نفر از کارکنان شرکت ملی پست به کرونا مبتلا شده اند و بعد از سپری کردن دوره درمان و قرنطینه به سر کار خود برگشته اند، اما متاسفانه در این میان، ما 6 نفر از همکاران عزیزمان را در اثر ابتلا به این ویروس از دست دادیم.

وی با بیان اینکه این روزها مسئولیت سختی بر عهده کارکنان پست قرار دارد و کار آنها در این شرایط خاص، طاقت فرسا شده ، خاطرنشان کرد: بعد از مجموعه وزارت بهداشت، شرکت ملی پست نهادی است که برای حفظ سلامت جامعه در پیشانی خدمت رسانی قرار گرفته است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: پست با مجموعه خدمات نیابتی که ارائه می کند، فهرست متنوعی از کارهای اداری مردم را به نیابت از آنها انجام می دهد و تعداد فراوانی از هموطنان را از خروج از منزل و تردد در جامعه بی نیاز می کند و به این ترتیب، آن ها را از خطر ابتلا به ویروس کرونا حفظ می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه ما در وضعیت کنونی امکان استخدام نیروی جدید نداریم و باید از ظرفیت موجود استفاده کنیم، این افزایش حجم کار، فشار مضاعفی به همکاران ما در مجموعه پست وارد می کند.

سبحانی فر با یادآوری اینکه کادر درمان وزارت بهداشت به دلیل حجم بالای کار و محدودیت نیروی انسانی روزها و شب های متوالی به راحتی نمی توانند محل کار خود را ترک کنند، گفت: در مجموعه پست هم بخشی از کارها در تمام 9 ماه گذشته و در ایام شیوع ویروس کرونا، شبانه روزی بوده و کار لحظه ای متوقف نشده است.

رئیس هیئت مدیره ادامه داد: از طرف دیگر، اگر هر پستچی تا قبل از این و در شرایط عادی روزانه 100 بسته را جابه جا می کرد حالا هر روز بیش از 140 تا 150 مرسوله را به مقصد می رساند، یعنی زمان و حجم کاری معادل 2 و 3 شیفت. به همین دلیل معتقدم در ایام کرونا کار پست به یک کار طاقت فرسا تبدیل شده است.

وی افزود: برخلاف باقی ادارات که طبق مصوبه ستاد ملی کرونا و برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا با حضور 50 درصد از نیروهای خود کار می کنند، پست از روز اول شروع این بحران عمومی، با تمام ظرفیت و با تمام نیروها فعالیت کرده است. چون ما در یک میدان عملیاتی هستیم. کارکنان پست باعث می شوند مردم بتوانند با خیال آسوده در خانه بمانند.

سبحانی فر یادآور شد: پستچی با فعالیتش باعث می شود مردم آرامش خاطر داشته باشند که کار اداری یا خریدشان انجام می شود. درواقع با خدمت رسانی کارکنان پست و پستچی هاست که مردم از تردد در جامعه در روزهای شیوع کرونا بی نیاز می شوند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بحث کرونا باعث شده در این 9 ماه، همکاران ما تعطیلی نداشته باشند و ضمن چشم پوشی از مرخصی هایشان، حتی پنجشنبه ها و جمعه ها هم کار کنند گفت: این مسئولیت پذیری و کار فشرده همکاران ما به ثبت رکوردهای قابل توجهی در خدمات رسانی به هموطنان منجر شده است.

وی با بیان اینکه ما روزانه یک میلیون بسته در کل کشور جابه جا می کنیم، ادامه داد: در همین شرایط کرونایی، روزانه حداقل حدود هزار تُن مرسوله در داخل کشور توسط پست جابه جا می شود. این رقم در مرسولات خارج از کشور هم، به 8 تن می رسد. با این حساب می توان گفت نسبت به مدت مشابه سال قبل، حجم خدمات رسانی شرکت ملی پست تقریباً 2 برابر افزایش پیدا کرده است.

سبحانی فر با اشاره به اینکه پستچی ها با تردد دائمی در شهر و ارتباط با افراد مختلف، هر روز به دل خطر می روند، گفت: تأکید ما همواره بر این بوده که همکاران به طور مرتب به اقلام بهداشتی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده دسترسی داشته باشند. البته شیوه کار به این ترتیب است که مبلغی به صورت نقدی در اختیار همکاران قرار می گیرد تا خودشان این اقلام را تهیه کنند. این ماه قصد داریم مبلغی بسیار بیشتر از قبل به این موضوع اختصاص دهیم تا دست این عزیزان در تهیه اقلام بهداشتی بازتر باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پست اضافه کرد: با توجه به اینکه کارکنان پست ازجمله پستچی های عزیز، مهمترین سرمایه های شرکت ملی پست هستند، ما از طریق واحدهای نظارتی مان بر عملکرد آنها در رعایت دستورالعمل های بهداشتی نظارت داریم تا خدای نکرده غفلت در این زمینه باعث نشود سلامتی این عزیزان به خطر بیفتد. با تمام این اوصاف، باید بگویم متاسفانه هنوز نتوانسته ایم از تلاش ها و زحمات همکاران مان به نحو مطلوب قدردانی کنیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پست-برای-حفظ-سلامت-جامعه-در-پیشانی-خدمت-رسانی-قرار-گرفته-است.bos