شماره: 351528 تاریخ : 1397/04/09-08:20:03

دبیر کل اتحادیه پستی جهانی؛

پست ایران نقش بسیار مهمی در اتحادیه پستی جهانی دارد

دبیر کل اتحادیه پستی جهانی در دیدار با مدیر عامل پست ایران در حاشیه اجلاس شورای عالی مدیران اتحادیه پستی آسیا-اقیانوسیه (APPU) در ویتنام گفت: ایران نقش بسیار مهمی در اتحادیه پستی جهانی دارد و عامل موثری در تقویت روابط بین کشورهای منطقه است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ بشار حسین دبیر کل اتحادیه پستی جهانی در حاشیه اجلاس شورای عالی مدیران اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه در دیدار با حسین نعمتی مدیر عامل شرکت ملی پست ایران، با اشاره به بازدیدهای خوب و  مثبت خود از ایران افزود:  ایران یکی از اعضای مهم اتحادیه است و نقش تاثیرگذاری در بازتاب موضوعات و خط مشی های اتحادیه در منطقه دارد.

وی همچنین به موضوعاتی مورد بحث در کنفرانس پیش روی وزرا در اتیوپی اشاره کرد و اظهار داشت:  پنج موضوع در این کنفرانس مطرح خواهد شد که این موضوعات شامل مسایلی است که در کنگره استانبول توافقی روی آن انجام نشد.

بشار حسین گفت: اتحادیه قصد دارد با توجه به نظرات کشورها، پیشنهادات قابل دفاعی در خصوص هریک از این موضوعات تهیه کند تا به اجماعی در رابطه با آنها برسیم و در نهایت به تدوین یک پیشنهاد منطقه ای جهت تصویب در کنگره فوق العاده و کنفرانس وزرا  دست یابیم.

حمایت ایران از پیشنهادات دبیرکل اتحادیه پستی جهانی

مدیرعامل شرکت ملی پست نیز در این دیدار ضمن حمایت کامل از اتحادیه و پیشنهادات مطرح شده گفت: این پیشنهادات با توجه به شرایط موجود و روند رو به رشد تجارت الکترونیک می تواند راهگشای ادارات پست در راه اندازی و توسعه این سرویس ها باشد.

 نعمتی افزود: حضور دبیر کل اتحادیه پستی جهانی در ایران برای ما بسیار مهم بود، تا جایی که  توانستیم چهره تاثیرگذار و مثبتی از پست در بین مقامات و مسئولان کشور ایجاد و نقش و اهمیت آن را تبیین کنیم.

وی در ادامه روابط خوب ایران با اتحادیه را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: سیاست های دبیرکل در راستای تقویت کشورهاست و ما با جدیت از این پیشنهادات حمایت می کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، تصریح کرد: دبیرکل اتحادیه پستی جهانی در سفرهای قبلی خود پیشنهاد استفاده از اپراتورهای خصوصی را مطرح کردند و ما نیز با استقبال از این پیشنهاد، امروز شاهد فعالیت سه اپراتور پستی در کشور هستیم و معتقدیم این اپراتورها فرصت مناسبی به منظور ایجاد فضای رقابتی و بهبود کیفیت ارایه خدمات و همچنین سودآوری فراهم می سازند


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پست-ایران-نقش-بسیار-مهمی-در-اتحادیه-پستی-جهانی-دارد.bos