شماره: 6534 تاریخ : 1391/07/15-09:20:46

پرونده مافیای واردات گوشت نهایی می شود

تا 2هفته اینده،

رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس درباره مافیای واردات گوشت و بررسی این پرونده گفت: بررسی های کمیسیون اصل نود درباره مافیای واردات گوشت ونهاده های دامی انجام شده است.

 
به گزارش بانک و صنعت، محمدعلی پورمختار به بخشی از نتایج این بررسی کمیسیون اصل نودم در باره مافیای واردات گوشت و نهادهای دامی اشاره کرد و افزود: بخشی ازمشکلات و کمبودها دربازار گوشت به سوء مدیریت دولت و نبود برنامه ریزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی برمی گردد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ درمجلس شورای اسلامی با اشاره به گرانی گوشت و مرغ ونابسامانی این بازارکه درچند ماه گذشته اتفاق افتاد اظهارداشت: متاسفانه واردات گوشت ونهاده های دامی درانحصار تعدادی از واردکننده است که اگر این انحصار برداشته شود قیمت به  شدت افزایش نخواهد یافت.

وی با تاکید بر حمایت از مرغداران و دامداران گفت: راهکارهایی برای ساماندهی بازار مرغ و گوشت در این گزارش پیش بینی شده است که یکی از آنها حمایت بانکها از تولیدکنندگان مرغ و گوشت است.

رییس کمیسیون اصل نودم مجلس راهکار بعدی را خروج تامین نهاده ها از انحصار دانست وافزود: انحصار واردات نهاده های دامی باید برداشته شود تا هرکس که توانایی دارد وارد عرصه واردات شود.

پورمختارگفت: فکر می کنم ۸۰ درصد کارخانجات تولیدکننده های نهاده های دامی تعطیل شده اند و تولیدکنندگان دام و طیور به دلیل بالا رفتن قیمت این نهاده ها دام های خودرا به کشتارگاهها فرستادند.

نماینده مردم بهاروکبودرآهنگ درمجلس اظهارداشت: با توجه به بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی و نبود سرمایه درگردش و افزایش قیمت نهاده های تولید امکان ادامه کار برای تولید کنندگان دام و طیور از بین رفته به نحوی که تعدادی از کشتارگاهها تعطیل شدند.

رییس کمیسیون اصل نودم مجلس افزایش قیمت دلار درقیمت گوشت مرغ و گوشت قرمز را بی تاثیر ندانست و یادآورشد: گزارش کمیسیون اصل نودم مجلس درباره مافیای گوشت تا دو هفته دیگر نهایی خواهد شد


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پرونده-مافیای-واردات-گوشت-نهایی-می-شود.bos