شماره: 311726 تاریخ : 1396/09/29-03:07:28

پرورش:

استفاده بهینه از ظرفیت‌های قانونی با همکاری شورای شهر تهران

مدیرعامل آبفای استان تهران همکاری شورای شهر تهران را با این شرکت در استفاده بهینه از ظرفیت‌های قانونی موثر دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب، محمد پرورش در نشست مشترک با اعضای کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان این‌که کمتر از 50درصد از هزینه تمام‌شده یک‌ مترمکعب آب از مشترک دریافت می‌شود گفت: با وجود تمام محدودیت‌های مالی، حفظ کیفیت آب هم‌چنان اولویت ماست. 

پرورش در باره طرح فاضلاب تهران گفت: امیدواریم تا چهار سال آینده طرح فاضلاب تهران پایان یابد. 
او افزود: ما طرح فاضلاب تهران را از پوشش 18درصدی شهر تهران تحویل گرفتیم و در حال حاضر 65درصد تهران زیرپوشش این طرح است. 
او در باره وضعیت سرانه آب تجدیدپذیر گفت: 1700 مترمکعب سرانه آب تجدیدپذیر نشان‌گر وضعیت نرمال، 1000 مترمکعب وضعیت تنش و 500 مترمکعب وضعیت بحران مطلق است؛ این  در حالی است که وضعیت سرانه آب تجدیدپذیر در استان تهران 350 مترمکعب است. 
پرورش در تشریح وضعیت بارندگی در سال آبی 96-97 گفت: متوسط بارندگی در بلندمدت در 50 سال گذشته حدود 76 میلی‌متر بوده است که امسال این میزان به 27,3 میلی‌متر رسیده است که این وضعیت نشان می‌دهد که باید در مدیریت وضعیت کنونی جدیت کافی داشته باشیم. 


در اجرای طرح فاضلاب مناطق تهران را اولویت‌بندی کردیم

مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران گفت: طرح فاضلاب تهران را از همان ابتدا بر مبنای یک اولویت‌بندی انجام دادیم. 
پرورش افزود: از آنجا که در شمال تهران نفوذ آب زیرزمینی سخت است و چاه‌‌های جذبی کارایی کم‌تری دارند و هم‌چنین چون در جنوب تهران سطح منابع آب زیرزمینی بالاست، در اجرای طرح فاضلاب این دو منطقه تهران از اولویت اجرایی برخوردار بودند. 
او تصریح کرد: در حدود شش سال پیش تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری منطقه 22 تهران امضا کردیم که این شهرداری در اجرای طرح فاضلاب این منطقه مشارکت کند و در ازای آن 32 میلیون مترمکعب پساب را به مدت 50 سال دریافت کند که متاسفانه به این تفاهم‌نامه عمل نکردند.  

پرورش با اشاره به دو تصفیه‌خانه فاضلاب در طرح فاضلاب تهران گفت: شش فاز از هشت فاز طرح فاضلاب جنوب تهران به بهره‌برداری رسیده است و عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران در منطقه فیروز بهرام از محل وام بانک توسعه اسلامی آغاز شده است. 
او با اشاره به اهمیت طرح فاضلاب تهران گفت: این طرح از بین 150 کشور و 18هزار طرح، توانست جایزه جهانی انرژی 2015 را دریافت کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پرورش-استفاده-بهینه-از-ظرفیت‌های-قانونی-با-همکاری-شورای-شهر-تهران.bos