شماره: 515038 تاریخ : 1399/04/07-03:06:10

سازمان هواپیمایی:

پروازهای ترکیه به زودی از سرگرفته می شود

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد که بعد از درخواست ترکیه برای از سرگیری پروازها بین ایران و ترکیه، صدور مجوز برای شرکت های هواپیمایی داخلی به تدریج در حال انجام است و پروازهای ترکیه به زودی از سر گرفته می شود.

به گزارش بانک و صنعت، رضا جعفرزاده در خصوص آخرین وضعیت صدور مجوز برای پروازهای خارجی،گفت: گشایش پروازهای خارجی به تناسب رفع محدودیت هایی است که کشورها بنا بر وضعیت بهداشتی خود ایجاد می کنند و همزمان با مذاکراتی که بین دو کشور انجام می شود تصمیمات آتی گرفته خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی تصریح کرد: با لحاظ وضعیت بهداشتی برای دو کشوری که مشکل شیووع ویروس کرونا را ندارد و همزمان با تشدید اقدامات پیشگیرانه، درخواست گشایش پروازها پاسخ داده خواهد شد.

وی با تاکید براینکه باز شدن مرزهای هوایی برای انجام پروازهای خارجی با حفظ پروتکل های بهداشتی است، گفت: مرز هوایی ایران و ترکیه به زودی باز خواهد شد.

به گفته جعفرزاده کشور ترکیه درخواست از سرگیری پروازهای تهران- استانبول را دارد و بر این اساس شرکت های هواپیمایی داخلی می توانند مجوز انجام پرواز در این مسیر را به تدریج از سازمان هواپیمایی دریافت کنند و به زودی پروازهای ترکیه از سرگرفته می شود.

وی تاکید کرد که همزمان با رفع محدودیت پروازهای خارجی احتیاط بالایی برای گشایش پروازهای خارجی وجود دارد و صدور مجوزها با هماهنگی وزارت بهداشت و حفظ پروتکل های بهداشتی صادر می شود.

بلیت هواپیما با نرخ سال گذشته

جعفرزاده هم چنین در خصوص قیمت بلیت هواپیما، گفت: افزایش قیمتی در دستور کار ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی وجود ندارد و فعلا پروازها با همین نرخ ها انجام می شود.

وی توضیح داد: آخرین نرخ گذاری شرکت های هواپیمایی بر اساس هزینه های تمام شده یک ساعت صندلی پرواز بوده است و با وجود اینکه نرخ بلیت هواپیما بر اساس قانون سازمان هواپیمایی شناور اعلام شده است اما شر کت های هواپیمایی بخاطر کمک به مسافران بخش هوایی، برای قیمت ها کف و سقف تعیین کرده اند.

جعفرزاده گفت: فروش بلیت در دامنه قیمتی تعیین شده بلامانع است و ملاک سازمان هواپیمایی برای تخلف شرکت ها فروش بیشتر از سقف قیمت ها است.بر این اساس ارائه بلیت هواپیما بالاتر از سقف تعیین شده تخلف و اگر در دامنه نرخ ها اعمال شود تخلفی صورت نگرفته است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پروازهای-ترکیه-به-زودی-از-سرگرفته-می-شود.bos