شماره: 518686 تاریخ : 1399/06/11-10:13:37

پرداخت وام 500 میلیون تومانی برای ثبت تعاونی جوانان

مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان از پرداخت وام 500 میلیون تومانی برای ثبت تعاونی جوانان خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت، سجاد سالک در خصوص راه اندازی تعاونی جوانان اظهار داشت: هدف اصلی وزارت ورزش وجوانان در اجرای این طرح، حمایت از کارآفرینی و اشتغال زایی سمن ها (سازمان های مردم نهاد) است.

وی ادامه داد: هر یک از جوانان متقاضی تشکیل تعاونی جوانان در سراسر کشور هم با مراجعه به ادارات تعاون استان محل سکونت خود می توانند درخواست تاسیس تعاونی جوانان را به ثبت برسانند.

سالک تصریح کرد: یکی از مهمترین امتیازات تفاهمنامه جامعه ورزش و جوانان با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره مندی جوانان از تسهیلات مالی راه اندازی تعاونی جوانان است. هر یک از تشکل های جوانان با ثبت تعاونی جوانان موفق به دریافت وام 500 میلیون تومانی با بهره چهار درصد می شوند.

وی افزود: براساس این طرح ایده، جوانان (در صورت داشتن توجیه اقتصادی) بدون اخذ وثیقه موفق به دریافت این وام می شود و یکی از مهمترین مشکلات جوانان در زمینه کارآفرینی و اشتغال زایی را رفع می کند.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: در حال حاضر نیز براساس گزارشات دریافتی جامعه ورزش وجوانان، سمن ها و جوانان با مراجعه به ادارات تعاونی در استان های متعدد اقدام به تشکیل تعاونی جوانان کرده اند.

به گفته سالک، این طرح ضمن گسترش روحیه کار و تعاون، سبب بهبود وضعیت کسب وکار و بهره گیری از خلاقیت جوانان برای جهت کاهش و رفع مشکلات جامعه می شود.

به گزارش ایرنا، موضوعات تفاهمنامه وزارت ورزش و جوانان با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که برای نخستین بار در کشور مبتنی بر حوزه تعاونی جوانان طراحی و تدوین شده است، از طریق کمک های فنی و اعتباری جامعه ورزش و جوانان و سه بانک و موسسه اعتباری فعال می شود.

براساس این طرح، سمن ها از اعتبارات و تسهیلات ویژه قانونی استفاده و ایده و طرح های نوین را به کارآفرینی تبدیل می کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پرداخت-وام-500-میلیون-تومانی-برای-ثبت-تعاونی-جوانان.bos