شماره: 520876 تاریخ : 1399/07/15-04:31:09

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

پرداخت منظم به مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی ادامه می یابد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به پرداخت قابل توجه ماهیانه این سازمان به داروخانه ها در بین مراکز طرف قرارداد، گفت: سازمان تامین اجتماعی در سال 98 در پرداخت ها به مراکز طرف قرارداد، از جمله داروسازان با تاخیر مواجه بود که توانست این پرداخت ها را به روز و مطالبات تیر ماه داروخانه ها را نیز پرداخت کند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مصطفی سالاری در دیدار با رئیس و اعضای انجمن داروسازان کشور با اشاره به نقش اثرگذار داروسازان در نظام سلامت و درمان کشور افزود: برای ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به 45 میلیون بیمه شده این سازمان، جلسات همفکری برگزار می شود تا مسائل خدمت دهندگان به بیمه شدگان از جمله داروسازان بررسی شود. در واقع نظرات آنها را جویا شده تا با همکاری بیشتر زمینه ارائه خدمت شایسته تری به جامعه هدف فراهم شود.
وی با اشاره به اجرای نسخه نویسی الکترونیکی به عنوان یکی از اقدامات مهم سازمان تامین اجتماعی گفت: همه اجزای سلامت کشور از جمله داروخانه ها از اجرای آن منتفع می شوند. نسخه نویسی الکترونیکی، تصمیم دولت است و قبل از الزام دولت، سازمان تامین اجتماعی این برنامه را آغاز و در برخی استان ها موفق تر بوده است.
به گفته سالاری، سازمان تامین اجتماعی، امسال در صدور نسخه نویسی الکترونیکی به نسبت سال گذشته رشد داشته است.
وی افزود: اخیرا نیز طرحی مبنی بر این مهم که همه پزشکان کشور می توانند طرف قرارداد تامین اجتماعی شوند، در کنار تسهیل همکاری و انعقاد قرارداد با پزشکان که به صورت کاملا غیرحضوری انجام می شود، پرداخت سهم سازمان تامین اجتماعی به پزشکان نیز در سریعترین زمان ممکن و ساعت 24 هر روز انجام می شود. پزشکان دارای امضای الکترونیک سازمان نظام پزشکی 95 درصد از سهم سازمان تامین اجتماعی و سایر پزشکان 80 درصد از سهم سازمان را پایان همان روز و بقیه سهم سازمان را نیز طی یک ماه دریافت خواهند کرد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه برای توسعه نسخه نویسی الکترونیکی باید به حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری توجه شود، گفت: در هر دو بخش برنامه های مطلوبی تهیه و برخی نیز اجرا شده است.
محمدباقر ضیاء رئیس انجمن داروسازان کشور نیز در این جلسه با بیان این که کمک به داروخانه کمک به زنجیره درمان کشور است، گفت: از پرداخت منظم مطالبات به داروخانه ها تشکر کرده و آماده مشارکت در طرح های مرتبط هستیم.
در این جلسه تعدادی از اعضای انجمن داروسازان کشور نیز به بیان مطالب و نقطه نظرات خود پرداختند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پرداخت-منظم-به-مراکز-طرف-قرارداد-تامین-اجتماعی-ادامه-می-یابد.bos