شماره: 490188 تاریخ : 1398/06/09-01:40:22

امام جمعه شهرستان خلخال:

پرداخت مالیات نوعی عبادت است

امام جمعه شهرسان خلخال گفت: نقش مالیات در این زمان مهم است و پرداخت آن نوعی عبادت محسوب می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان امور مالیاتی، حجت السلام و المسلمین اسدی، امام جمعه شهرستان خلخال از توابع استان اردبیل در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان امورمالیاتی شهرستان خلخال، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات آنان گفت: مالیات در تمام جوامع مورد توجه حکومت هاست و بایستی نظام مالیاتی بستری فراهم کند تا هم مردم در پرداخت مالیات دچار زحمت نشوند و هم عادلانه و متکی بر مدارک و مستندات باشد و موارد و مصادیق هزینه کرد مالیات نیز بطور مبسوط در کشور اطلاع رسانی شود.
در ادامه، نوع پرور، مدیرکل امورمالیاتی اردبیل، به بیان اهمیت وصول درآمدهای مالیاتی پرداخت و گفت: لازمه تحول در نظام اقتصادی کشور تحول نظام مالیاتی است و تحقق عدالت اجتماعی در سطح جامعه درجریان این تحولات امکانپذیر می باشد. 
وی پویایی نظام مالیاتی را مهم دانست و اظهار داشت: از این طریق میتوان جلوی فساد مالی را گرفت و اگر این امر محقق شود مسلما از فرار مالیاتی جلوگیری بعمل خواهد آمد.
مدیر کل امور مالیاتی اردبیل گفت: در سال 1397 مبلغ 369 میلیارد تومان مالیات در سطح استان وصول شده و 97 میلیارد تومان نیز وصولی عوارض ارزش افزوده می باشد که به شهرداریها و دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیاری و نیز مناطق عشایری پرداخت شده است و جمع عوارض پرداختی به شهرداریهای شهرستان خلخال در سال97 نزدیک به 70میلیارد ریال بوده است.
نوع پرور افزود: درآمد پایدار میتواند از محل درآمدهای مالیاتی باشد چرا که درآمدهای مالیاتی به منابع داخلی متکی است و آثار و برکات مالیات در تمامی سطوح جامعه از جمله عمران و آبادانی، بهداشت و درمان، آموزش و امنیت و ... قابل مشاهده است.
وی اظهار داشت: به موجب ماده 169 قانون مالیاتهای مستقیم تمامی دستگاههای اجرایی موظفند میزان خرید و فروش هرگونه قرارداد خود را بصورت سه ماهه و فصلی به سازمان امور مالیاتی اعلام نمایند و این اطلاعات در بانک اطلاعاتی سازمان ساماندهی و در حسابرسی مالیاتی مورد استفاده قرار می گیرد.
نوع پرور با اشاره به پاکدامنی منابع انسانی گفت: پاک نفس بودن کارکنان از عنایات و الطاف خداوندی است که صادقانه در خدمت به مردم شریف و اعتلای نظام اقتصادی گام برمیدارند.
وی در خاتمه گفت: امروز نظام مالیاتی در تقابل با نظام تهدید و تحریم است و مسلما همراهی و تعامل بین قوا و نیز دستگاههای اجرایی و احساس مسئولیت آنها می تواند نقشه های دشمن را خنثی نماید.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پرداخت-مالیات-نوعی-عبادت-است.bos