شماره: 522000 تاریخ : 1399/08/07-10:51:31

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی تأکید کرد:

پرداخت مالیات جلوه بارز همت عمومی برای آبادانی و توسعه

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: پرداخت مالیات جلوه بارز همت عمومی برای آبادانی، رفاه و توسعه کشور است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ازرسانه مالیاتی ایران، مدبر نیا، مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی در دیدار با مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ضمن تأکید بر نقش سازنده تعامل و همکاری نهادهای اجرایی; گفت: تعامل و همکاری این دو اداره کل نقش مهمی در تحقق درآمدهای مالیاتی و عدالت مالیاتی دارد.
مدبر نیا در ادامه افزود: مالیات یکی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی و رکن اصلی تأمین بودجه عمومی است و پرداخت مالیات جلوه بارز همت عمومی برای آبادانی، رفاه و توسعه ونیز خدمت به شهروندان این مرزوبوم از طریق تأمین هزینه های عمرانی و جاری است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: کشور در شرایط فعلی در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد و باید کشور را با مالیات اداره کرد و تکیه بر نفت نمی تواند منبع قابل اتکایی باشد.
وی در ادامه افزود: چالش مهم و اساسی در اقتصاد مقاومتی، تأمین درآمدها و منابع مالی است چراکه معمولا اولین مسئله ای که در شرایط تحریم هدف قرار می گیرد، منابع مالی است و کشورهای تحریم کننده با استفاده از ابزارها و روش های گوناگون سعی در محدود کردن و قطع درآمدهای کشورهای تحریم شونده دارند تا آن ها را دچار بحران های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کرده و وادار به پذیرش شرایط خود کنند.
مدبر نیا اذعان داشت: بی تردید، نظام مالیاتی پویا می تواند تمامی نیازهای یک اقتصاد مقاومتی را تأمین نماید، زیرا دولت ها برای انجام وظایف و اجرای تعهدات خود نیازمند منابع مالی هستند و مالیات به عنوان یک راهبرد می تواند اتکای درآمدهای کشور را به درآمدهای نفتی کاهش دهد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد تعامل سازنده این اداره کل با اداره کل امور اقتصادی و دارایی بتواند زمینه ساز تحقق اهداف سازمانی و خدمت رسانی مطلوب به مودیان را فراهم نماید.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پرداخت-مالیات-جلوه-بارز-همت-عمومی-برای-ابادانی-و-توسعه.bos