شماره: 519373 تاریخ : 1399/06/23-01:07:18

مدیر کل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن خبر داد:

پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی مسکن روستایی آغاز شد

سهرابی گفت: پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی مسکن روستایی از هفته گذشته آغاز شده و بانک مسکن تاکنون 100 فقره تسهیلات را پرداخت کرده است.

به گزارش بانک و صنعت، حمید رضا سهرابی مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن در برنامه شبکه خبر با بیان اینکه طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از سال 84 آغاز شده است و هر ساله به نسبت تورم در کشور سقف تسهیلات مسکن روستایی افزایش پیدا می کند، گفت: این افزایش سقف پرداخت تسهیلات با مصوبه هیات دولت انجام می شود.

او با بیان اینکه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی بعد از بررسی و تصویب در هیات دولت، توسط شورای پول و اعتبار بررسی تصویب می شود و بانک مرکزی آن را به تمامی بانک های عامل ابلاغ می کند، افزود: بعد از تصویب و ابلاغ پرداخت تسهیلات مسکن روستایی میزان اعطای تسهیلات بین شهرها و روستاهای مختلف تقسیم می شود.

سهرابی با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن روستایی از 40 میلیون تومان به 50 میلیون تومان افزایش یافته و در تیر ماه امسال ، مصوبه دولت و شورای پول و اعتبار را دریافت کرده است، ادامه داد: خوشبختانه از هفته گذشته پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی در استان ها عملیاتی شده و بانک مسکن به عنوان اولین بانک پرداخت تسهیلات را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر کل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: تا به امروز 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی پرداخت شده و بانک مسکن هم پرداخت 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات را ابلاغ کرده و تاکنون 100 نفر در استان ها تسهیلات را دریافت کرده اند.

سهرابی یادآور شد:از روز شنبه هفته گذشته همزمان با ابلاغ بانک مرکزی، بانک مسکن اقدام به توزیع تسهیلات کرده و 500 نفر هم در صف دریافت تسهیلات هستند.

سهرابی با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن روستایی، تسهیلاتی ارزان قیمت است، افزود : به عبارتی این وام جزو تسهیلات قرض الحسنه محسوب می شوند.

سهرابی بیان کرد: نرخ کارمزد تسهیلات 5 در صد است و متقاضیان تنها کارمزد تسهیلات را پرداخت می کنند.

او بیان کرد: سود بازپرداخت تسهیلات مشارکت مدنی 15 ساله است و به عبارتی اگر زمان ساخت مسکن روستایی یک سال طول بکشد مدت بازپرداخت 14 ساله می شود و اگر ساخت مسکن دو سال به طول بکشد و مدت بازپرداخت تسهیلات 13 سال می شود.

سهرابی با بیان اینکه اولویت دریافت تسهیلات مسکن روستایی متقاضیان واحد های فرسوده هستند، افزود: متقاضیان این واحدها در اولویت قرار دارند و همچنین واحدهایی که دارای کاربری مسکونی هستند می توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

مدیر کل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن توضیح داد: واحدهای که ضوابط طرح هادی را رعایت کرده و دارای پروانه باشند در اولویت قرار دارند، همچنین زوج های جوان و خانواده های پر جمعیت که در این واحدها ساکن هستند هم جزو اولویت ها برای دریافت این تسهیلات به شمار می رود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پرداخت-تسهیلات-50-میلیون-تومانی-مسکن-روستایی-اغاز-شد.bos