شماره: 512003 تاریخ : 1399/02/13-10:18:58

مدیر کل امور مالیاتی فارس خبر داد:

پرداخت بالغ بر 6 هزار میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاری های استان

مدیرکل امور مالیاتی فارس از واریز 6 هزار و 81 میلیارد ریال به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و امور عشایری استان در سال 98 خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان امور مالیاتی، ناصرهاشمی، مدیر کل امور مالیاتی فارس با بیان اینکه این مبلغ از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها دهیاری ها و امور عشایر فارس واریز شده، اظهار داشت: نرخ مالیات بر ارزش افزوده 9 درصد است که مطابق قانون شامل 6 درصد مالیات و 3 درصد عوارض ارزش افزوده است.
وی با اشاره به رشد بیش از 18 درصدی واریزی عوارض ارزش افزوده نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: میزان واریزی سال 97 از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان 5 هزار و 179 میلیارد ریال بود که در سال 98 به 6 هزار و 81 میلیارد ریال رسید.
مدیرکل امور مالیاتی فارس با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و 952 میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری شیراز و بیش از 186 میلیارد ریال نیز به دهیاری های شهرستان شیراز واریز شده است، خاطرنشان کرد: البته شهرداری های سایر مناطق استان به جز شیراز نیز 2 هزار و 315 میلیارد ریال دریافت کرده اند و دهیاری ها و عشایر استان نیز یک هزار و 626 میلیارد ریال دریافتی داشته اند.
هاشمی با تقدیر از مودیان برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، گفت: این نوع مالیات مصداق واقعی عدالت مالیاتی است که هیچ باری بر دوش تولیدکننده نمی گذارد و مصرف کنندگان با توجه به میزان مصرفشان، مالیات پرداخت می کنند، ضمن آنکه حدود یک سوم آن خرج عمران و آبادانی شهرها تا دورترین نقاط محروم استان می شود و به عبارتی باعث توسعه متوازن می گردد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پرداخت-بالغ-بر-6-هزار-میلیارد-ریال-به-شهرداری-ها-و-دهیاری-های-استان.bos