شماره: 522864 تاریخ : 1399/09/06-01:54:25

پالایشگاه های پارس 2 به مخازن ذخیره سازی میعانات گازی پارس جنوبی متصل می شوند

مجری پروژه احداث تأسیسات ذخیره سازی و ایستگاه های اندازه گیری میعانات گازی پارس جنوبی گفت: پالایشگاه های گازی سایت 2 پارس جنوبی به تأسیسات ذخیره سازی و ایستگاه های اندازه گیری میعانات گازی متصل می شوند.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل از شرکت نفت و گاز پارس، رضا فروزش اظهار کرد: تأسیسات ذخیره سازی و ایستگاه های اندازه گیری میعانات گازی پارس جنوبی هم اکنون با دریافت خوراک از پالایشگاه های سایت یک پارس جنوبی با ظرفیت ذخیره سازی 4 میلیون بشکه میعانات گازی در حال بهره برداری است.

وی با اشاره به برنامه ریزی به منظور اتصال پالایشگاه های پارس 2 به مخازن ذخیره سازی میعانات گازی پارس جنوبی گفت: با تکمیل یک خط لوله 30 اینچ جدید که به همین منظور در حال اجراست، قابلیت دریافت میعانات گازی پالایشگاه های پارس 2 به این تأسیسات فراهم می شود.

مجری پروژه ساخت تأسیسات ذخیره سازی و ایستگاه های اندازه گیری میعانات گازی پارس جنوبی با بیان اینکه نخستین مخزن ذخیره سازی میعانات گازی در این پروژه، اوایل سال 1398 و آخرین مخزن نیز بهمن ماه پارسال عملیاتی شد، افزود: هم اکنون این تأسیسات شامل 8 مخزن ذخیره سازی هرکدام با ظرفیت 500 هزار بشکه در حال بهره برداری است و روزانه 360 هزار بشکه میعانات گازی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس منتقل می شود.

فروزش به قابلیت های مهم این پروژه در دریافت و ارسال میعانات گازی به مبادی مصرف اشاره کرد و افزود: این پروژه افزون بر تأمین خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس و پالایشگاه پارس شیراز، می تواند روزانه تا سقف 600 هزار بشکه میعانات گازی را به منظور بارگیری به گوی های شناور شماره 1 و 2 در عسلویه برای صادرات ارسال کند.

وی با بیان اینکه این پروژه در قالب سه پروژه EPC توسعه و تکمیل شده است، گفت: در مجموع این سه قرارداد 200 هزار نفر ماه کار اجرا شده است.

مجری پروژه ساخت تاسیسات ذخیره سازی و ایستگاه های اندازه گیری میعانات گازی پارس جنوبی درباره مقدار بهره مندی از توان داخل در هریک از این بخش ها گفت: در بخش EPC1 در مجموع حدود 50 درصد ساخت داخل و در بخش های EPC2 و EPC3 در حوزه های مهندسی، کالا و اجرا به طور کامل و صددرصدی از توان شرکت ها و متخصصان داخلی استفاده شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پالایشگاه-های-پارس-2-به-مخازن-ذخیره-سازی-میعانات-گازی-پارس-جنوبی-متصل-می-شوند.bos