شماره: 522082 تاریخ : 1399/08/10-01:07:43

مدیر امور اعتباری بانک مسکن اعلام کرد:

پاسخگویی به 14 هزار و 748 پرونده نوسازی در کشور

مدیر امور اعتباری بانک مسکن از تسریع جریان نوسازی بافت فرسوده استان های مختلف کشور با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از سوی این بانک خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت، محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با بیان اینکه سبد تسهیلاتی متنوع بانک مسکن با هدف جهش تولید و رونق بخشی به تمامی بخش های ساخت و ساز کشور طراحی و تدوین شده است، گفت: در این میان حمایت از ساکنان بافت های فرسوده شهرهای کشور از طریق پرداخت تسهیلات ارزان قیمت جهت احیا و نوسازی املاک واقع در این محدوده های شهری نیز یکی از بخش های مهم این سبد تسهیلاتی بوده و برای محقق شدن این هدف، بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی فعال در حوزه مسکن، در این مسیر پیشرو بوده است.
وی با اشاره به کارنامه تسهیلات دهی بانک مسکن به این حوزه عنوان کرد: از ابتدای دوره تسهیلات دهی یعنی سال 98 تا پایان 24 مهرماه سال جاری، بانک مسکن مطابق با تعداد پرونده های معرفی شده به شعب بانک در استان های مختلف، تعداد14 هزار و 748 واحد مسکونی برای اخذ تسهیلات به مرحله انعقاد قرارداد رسیده اند. مبلغ تسهیلات منعقده برای این تعداد واحد مسکونی بالغ بر 930 میلیارد و 843 میلیون تومان بوده است.
وی ادامه داد: از مجموع رقم تسهیلات منعقد شده نیز، تا پایان این تاریخ رقمی در حدود 674 میلیارد و869 میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شده است.
علمداری با تاکید بر آنکه محل تامین اعتبار بخشی از تسهیلات پرداختی از منابع داخلی بانک و بخشی از محل قرارداد عاملیت بوده، اظهار کرد: از میان استان های کشور، پس از تهران، استان های آذربایجان شرقی، اردبیل و خراسان رضوی بالاترین آمار به لحاظ تعداد واحدهای مسکونی که به مرحله انعقاد رسیده اند را دارند.
به گفته وی تاکنون دو قرارداد عاملیت با وزارت راه و شهرسازی منعقد و همکاری گسترده ای آغاز شده است. قرارداد دوم عاملیت در سال جاری منعقد شده است.
وی به جزییات آمار تسهیلات منعقد شده در استان های کشور پرداخت و گفت: استان تهران با تعداد 3 هزار و 983 واحد مسکونی در رتبه نخست و پس از آن استان آذربایجان شرقی به تعداد 990 واحد مسکونی، اردبیل به تعداد 946 واحد مسکونی و خراسان رضوی به تعداد 921 واحد مسکونی دارای بیشترین آمار تسهیلات منعقده به لحاظ تعداد واحد مسکونی طی دوره مذکور بوده اند.
مدیر امور اعتباری بانک مسکن همچنین تاکید کرد: در قالب دومین قرارداد عاملیت که در سال جاری به جریان درآمده است این قول به وزارت راه و شهرسازی داده شد تا با لحاظ دو شرط شامل وجود منابع در چارچوب سیاست های اعتباری بانک مسکن در سال جاری و همچنین در صورت وجود درخواست سازنده حرفه ای، تا سقف 250 میلیون تومان تسهیلات نوسازی برای بافت فرسوده پرداخت شود.
وی در پایان گفت: پیشرفت حداقل 20 درصدی پروژه ساختمانی، نداشتن چک برگشتی و بدهی معوق بانکی از جمله شرایطی است که یک پروژه نوسازی برای مراجعه به بانک و ثبت درخواست اخذ تسهیلات نوسازی باید دارا باشد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پاسخگویی-به-14-هزار-و-748-پرونده-نوسازی-در-کشور.bos