شماره: 518567 تاریخ : 1399/06/06-05:46:31

از سوی وزیر ارتباطات مطرح شد؛

وعده پیگیری مشکلات فعالان فناوری اطلاعات در بخش خصوصی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اهمیت، نقش بخش خصوصی در رشد و توسعه صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مشکلات و موانع پیش روی فعالان این حوزه وعده داد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی در دیدار با نمایندگان کمیته سنا (سندیکای مخابرات ایران، نظام صنفی یارانه ای کشور، اتحادیه صادرکنندگان خدمات مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران) و با حضور جمعی از مدیران و معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رشد اقتصادی بخش صنعت ICT کشور در دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به ابتدای دولت یازدهم قابل توجه بوده است.

وی افزود: سهم اقتصاد دیجیتال در GDP به 6.5 رسیده است و سهم بازار ICT که حاضران این جلسه آن را مدیریت می کنند 4.5 درصد شده است و این رشد 1.7 دهم برابری را نسبت به آنچه در ابتدای دولت یازدهم بوده است، نشان می دهد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: رشد و توسعه صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رشد اقتصادی و رفاه مردم را رقم زده است. در طول هفت سال دولت های یازدهم و دوازدهم، تعداد مشترکان اینترنت در کشور 5.6 برابر افزایش داشته است، متوسط سرعت اینترنت هم 27 برابر شد و متوسط قیمت بر اساس حجم نصف شده است.

آذری جهرمی تأکید کرد: همه این اتفاقات حاصل تلاش بخش خصوصی، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بوده است که در کنار هم این رشد را در کشور رقم زدند؛ بنابراین بخش خصوصی در توسعه صنعت ICT در کشور نقش ویژه و حائز اهمیتی داشته است.

در ابتدای این جلسه نمایندگان کمیته سنا به ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات حوزه کاری و همچنین موانع و مشکلات پیش روی خود پرداختند که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برخی از مشکلات و موانع پیش روی فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات راهکارهایی را مطرح کرد و برای تعدادی دیگر قول پیگیری داد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/وعده-پیگیری-مشکلات-فعالان-فناوری-اطلاعات-در-بخش-خصوصی.bos