شماره: 489998 تاریخ : 1398/06/04-12:41:45

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

وصول 12 هزار میلیارد تومان از محل بررسی تراکنش‌های بانکی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از وصول بیش از 12 هزار میلیارد تومان مالیات از محل بررسی تراکنش‌های بانکی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدرضا پورابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بازدید از اداره کل امور مالیاتی استان کرمان با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان گفت: وصول درآمدهای مالیاتی موجب عدم وابستگی به درآمدهای نفتی می‌شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افزایش درآمدهای مالیاتی باید متکی بر شناسایی ظرفیت‌های پنهان مالیاتی باشد و طوری عمل شود تا از فشار به مودیان خوش حساب مالیاتی جلوگیری شود.
وی خواستار حمایت از واحدهای تولیدی به منظور ایجاد اشتغال، تقویت آنها و تشویق کارآفرینان به سرمایه‌گذاری با استفاده از معافیت‌های مالیاتی پیش‌بینی شده در قانون شد و افزود: بخش بزرگی از درآمدهای مالیاتی را می‌توان از محل مبارزه با فرارهای مالیاتی و واقعی سازی مالیات گروه‌های درآمدی بالا تأمین کرد.
پورابراهیمی، شفافیت فعالیت‌های اقتصادی در برنامه‌های نظام مالیاتی را زمینه‌ساز اعتماد مردم دانست و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای شفافیت اقتصادی می‌توان گفت که طرح جامع مالیاتی یکی از طرح‌های مهم و ملی کشور است و بی‌شک به‌عنوان موتور محرک نظام نوین مالیاتی محسوب می‌شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از مأموران مالیاتی به‌عنوان سربازان خط مقدم تأمین مالی و بودجه کشور یاد کرد و افزود: عملکرد و رویکرد مثبت امور مالیاتی استان رضایت بخش بوده و این اداره کل از دستگاه‌های قابل تقدیر است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس از برنامه‌های نظام مالیاتی کشور که در راستای اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و اشتغال باشد، حمایت می‌کند.
در ادامه، سلمانی، مدیرکل امور مالیاتی کرمان نیز با تأکید بر لزوم توجه مجلس و دولت به درآمدهای پاک مالیاتی و قطع وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی گفت: با برنامه‌ریزی منسجم و استفاده از نیروهای متخصص در سال گذشته درآمدهای مالیاتی استان تحقق یافت.
وی بیان کرد: بالغ بر هشت هزار و 400 میلیارد ریال از محل درآمدهای مالیات بر ارزش‌افزوده در سال گذشته به دهیاری‌ها و شهرداری‌های سراسر استان پرداخت شده است.
مدیرکل امور مالیاتی کرمان خاطرنشان کرد: در خردادماه امسال با فرهنگ‌سازی مالیاتی و اطلاع‌رسانی به موقع، بیش از 88 هزار نفر از صاحبان مشاغل از تسهیلات دستورالعمل تبصره ماده 100 استفاده کردند. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/وصول-12-هزار-میلیارد-تومان-از-محل-بررسی-تراکنش‌های-بانکی.bos