شماره: 488654 تاریخ : 1398/05/08-12:29:47

وزیر نیرو راهی کابل شد/ همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان توسعه می‌یابد

وزیر نیرو و رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان برای سفری یک روزه و به منظور انجام یک دیدار رسمی، صبح امروز (سه شنبه) تهران را به مقصد کابل ترک کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان به‌عنوان رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان در این سفر با مقامات عالی‌رتبه جمهوری افغانستان از جمله "محمد اشرف غنی" رییس جمهوری، "عبدالله عبدالله" رییس اجراییه حکومت وحدت ملی و وزرای مالیه و انرژی و آب آن کشور گفتگو خواهد کرد.
قرار است در این دیدارها، موضوعات مختلف روابط دوجانبه از جمله اقتصاد، تجارت و ترانزیت، مواد مخدر و مهاجرین،همکاری‌های آبی و ...مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
در این سفر احمدعلی کیخا، نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی، علی عدالت، دستیار وزیر در امور کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان و علیرضا حاجی‌زاده، رییس اداره امور افغانستان وزارت امور خارجه وزیر نیرو را همراهی می‌کنند.
گفتنی است از ابتدای سال جاری و بر اساس مصوبه هیات دولت، مسئولیت کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان به وزارت نیرو واگذار شده است. علاوه بر آن مسئولیت کمیسیون‌های مشترک با کشورهای تاجیکستان، روسیه، آلمان،ارمنستان و .. بر عهده وزارت نیرو است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/وزیر-نیرو-راهی-کابل-شد-همکاری‌های-اقتصادی-ایران-و-افغانستان-توسعه-می‌یابد.bos