شماره: 312427 تاریخ : 1396/10/07-04:10:31

وزیر نفت از تلاش فداکارانه مهارگران چاه 147 رگ سفید قدردانی کرد

وزیر نفت از تلاش فداکارانه مهارگران قدردانی کرد و گفت: در آینده باید در مسیر ارتقای استانداردهای حفاری و استفاده از تجهیزات استاندارد گام های محکمتری برداریم و خود را به امکانات بیشتری برای مقابله با حوادثی مانند چاه 147 رگ سفید، چه در خشکی و چه در دریا تجهیز کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بیژن زنگنه امروز (هفتم دیماه) پس از بازدید از موقعیت مهار فوران چاه 147 رگ سفید در جمع خبرنگاران گفت: فوران چاه حادثه ای محتمل، اما ناگوار و سخت در حفاری است.

 وی گفت: از ابتدا تصمیم گرفته شد هر 2 روش مهار از عمق و مهار از سطح در دستور کار قرار گیرد، احداث بیش از 200 کیلومتر خط لوله انتقال آب، آماده سازی محل استقرار 2 دکل برای حفاری چاه های امدادی و اقدامات متعدد دیگری در این مدت انجام شد. 
 زنگنه گفت: حملات به چاه از عمق به دلیل فشار بالای مخزن و آسیب دیدگی تاسیسات سرچاهی موفق نبود، اما خوشبختانه چاه امدادی خیلی سریع به محل هدف رسید و با تکنیک هایی که متخصصان هر 2 شرکت ملی نفتخیز جنوب و ملی حفاری بر آن تسلط داشتند، بعد از رسیدن چاه امدادی به هدف و تزریق سیال کنترل کننده، فوران مهار و چاه تثبیت شد.
 وزیر نفت یادآور شد: چاه های امدادی تولیدی خواهند شد.
 وی تاکید کرد: در آینده باید در مسیر ارتقای استانداردهای حفاری و استفاده از تجهیزات استاندارد گام های محکمتری برداریم و خود را به امکانات بیشتری برای مقابله با حوادثی از این دست، چه در خشکی و چه در دریا تجهیز کنیم. 
 زنگنه در پاسخ به این سوال که پس از شنیدن خبر مهار چاه چه حسی داشتید، گفت: تکبیر گفتم و خدای متعال را شکر گفتم. همکاران عزیزم 58 روز در این منطقه تلاش کردند؛ همکارانی بودند که 30 یا 40 روز خانه نرفتند و فداکارانه تلاش کردند.
  وزیرنفت با بیان اینکه در مدت زمان عملیات مهار چاه، حال و هوا و روحیات افراد یادآور روزهای جنگ بود و این مایه نشاط من است، ادامه داد: به افراد اعتماد کردیم و اگرچه برخی بسیار اذیت کردند، اما اعتماد ما کم نشد و آنان نیز پاسخ خوبی به اعتماد مدیریت کلان کشور دادند.
 وی درباره مهارگران که در این حدود 2 ماه بی وقفه و فداکارانه تلاش کردند، گفت: خدا این مردان استوار را برای صنعت نفت و خانواده هایشان حفظ کند و به زندگیشان برکت دهد.
 زنگنه با بیان اینکه بلافاصله پس از مهار چاه، خبر این موفقیت را به رئیس جمهوری داده است، افزود: رئیس جمهوری گفتند سلام و تشکر مرا نیز به مهارگران برسانید.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/وزیر-نفت-از-تلاش-فداکارانه-مهارگران-چاه-147-رگ-سفید-قدردانی-کرد.bos