شماره: 516381 تاریخ : 1399/04/31-01:06:30

نادر ثناگو مطلق خبر داد:

ورود عمده لوازم الکترونیکی از منطقه ویژه اقتصادی پیام

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام اعلام کرد که ارتقاء و بروز رسانی فاز اول پروژه روشنایی باند این فرودگاه تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: بر اساس مأموریت محوله از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه بخش ICT و IT کشور، صادرات و واردات کالاها به خصوص در حوزه لوازم الکترونیکی و فراهم سازی زیرساخت ها در این بخش، از مهم ترین برنامه های منطقه ویژه اقتصادی پیام است.

نادر ثناگو مطلق با اشاره به وجود گمرک تخصصی و آزمایشگاه های مجهز در بخش ICT در منطقه گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نام گذاری شده و در نخستین گام پس از باز شدن مرزهای هوایی کشورمان که برای مدتی به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته شده بودند، پروازهای خارجی (کارگو) فرودگاه پیام از سر گرفته شد.
وی بابیان اینکه این پرواز شامل 40 تن لوازم الکترونیکی از مبدأ کشور امارات است گفت: باهدف توسعه واردات و صادرات کالاهای حوزه ICT و IT، امسال پروازهای خارجی (کارگو) فرودگاه بین المللی پیام افزایش می یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن استقبال شرکت های داخلی و خارجی از استقرار در منطقه ویژه اقتصادی پیام باهدف فعال سازی هر چه بیشتر بخش ICT اظهار داشت: طی چند سال گذشته از سوی سرمایه گذاران استقبال خوبی در این حوزه و سرمایه گذاری در منطقه صورت گرفته است.
ثناگو مطلق ادامه داد: پیام تنها منطقه ویژه ای است که با رویکرد حوزه ICT مشغول فعالیت است و در این خصوص نیز مورد استقبال سرمایه گذاران در این بخش قرارگرفته است.
پیشرفت 80 درصدی پروژه روشنایی باند فرودگاه بین المللی پیام
او همچنین در خبری دیگر از ارتقاء و بروز رسانی فاز اول پروژه روشنایی باند فرودگاه بین المللی پیام و پیشرفت 80 درصدی این پروژه خبر داد.
ثناگو مطلق گفت: با توجه به نظر کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری برای ارتقاء سیستم روشنایی باند فرودگاه پیام، از سال گذشته پروژه روشنایی، تعویض و بهسازی باند پروازی این فرودگاه در دستور کار قرار گرفت.
وی بابیان اینکه مقرر شد سیستم روشنایی منطبق بر استانداردهای روز برای باند فرودگاه بین المللی پیام راه اندازی شود، گفت: با همین هدف فعالیت هایی ازجمله 9 هزار و 250 مترمکعب خاک برداری و حفاری، نصب 270 منهول و 20 هزار متر کابل کشی برق چراغ های باند صورت گرفته است.
ثناگو مطلق بابیان اینکه فاز نخست پروژه روشنایی باند فرودگاه بین المللی پیام تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، مردادماه این فاز به مرحله بهره برداری می رسد.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ورود-عمده-لوازم-الکترونیکی-از-منطقه-ویژه-اقتصادی-پیام.bos