شماره: 512281 تاریخ : 1399/02/16-01:00:38

ورشکستگی سراسری صنعت طلا و جواهر مصداق ندارد

محمدولی در رابطه با اظهار نظرهایی درباره ورشکستگی سراسری صنعت طلا و جواهر با بیان اینکه قسمتی از این ادعا درست است، گفت: به دلیل اینکه قیمت فلز طلا گران است مردم برای خرید استقبال نداشتند. در روزهای عادی استقبال کم بود و اکنون با شرایط فعلی دیگر استقبالی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، آیت محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار بانک و صنعت، در رابطه با اظهار نظرهایی درباره ورشکستگی سراسری این صنعت اظهار کرد: قسمتی از این ادعا درست است چرا که با شیوع ویروس کرونا طبیعتا تمام کسب وکار صنعت طلا و جواهر در بخش تولید تا چند روز گذشته در تعطیلی کامل بود و به دلیل اینکه قیمت فلز طلا گران است مردم برای خرید استقبال نداشتند. در روزهای عادی استقبال کم بود و اکنون با شرایط فعلی دیگر استقبالی وجود ندارد و کارگاه ها به آرامی استارت کار خود را می زنند.

ورشکستگی سراسری صنعت طلا و جواهر مصداق ندارد

وی خاطرنشان کرد: با توجه مطرح بودن بحث ورشکستگی صنعت طلا و جواهر ، شاید جمله "ورشکستگی سراسری صنعت طلا و جواهر" مصداق نداشته باشد ، اینکه صاحبان کسب و کارهای این صنعت ضرر و زیان دیدند و مشکلاتی دارند درست است، صنعت طلا و جواهر دچار این معضلات و گرفتاری ها شده است.

محمدولی در رابطه با اجرایی شدن اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده صنعت طلا و جواهر گفت: همانطور که بصورت شفاهی اطلاع پیدا کردیم، گفته شده شورای نگهبان ده روز دیگر طبق قانون مهلت دارد جواب دهد، مجلس شورای اسلامی ابلاغ کرده و هنوز از شورای نگهبان به مجلس برنگشته است.

سنگینی مالیات بر ارزش افزوده بر دوش صنعت طلا و جواهر

رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: براساس مصوب نمایندگان مجلس مبنی بر صفر شدن مالیات بر ارش افزوده از اصل طلا اتفاق افتاده و ما امیدواریم هرچه زودتر بخشنامه و اجرایی شود. چراکه با عدم اجرایی شدن این اصل همان معضل و گرفتاری ها بر دوش صنعت طلا و جواهر وجود خواهد داشت.

اخبار مرتبط



URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ورشکستگی-سراسری-صنعت-طلا-و-جواهر-مصداق-ندارد.bos