شماره: 512692 تاریخ : 1399/02/23-11:20:05

حاجی میرزایی خبر داد

واگذاری تصمیم درباره نحوه فعالیت حضوری مدارس به شورای آموزشی

وزیر آموزش و پرورش گفت: پروتکل های بهداشتی برای بازگشایی مدارس به دست آموزش و پرورش رسیده است و چگونگی ادامه روند بازگشایی مدارس را به شورای آموزشی مدارس محول کرده ایم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محسن حاجی میرزایی در گفتگو با شبکه خبر با اشاره به تصمیم ملی ستاد ملی کرونا درباره بازگشایی مدارس از 27 اردیبهشت برای رفع اشکال دانش آموزان و با بیان اینکه در این زمینه سوالاتی مطرح است، گفت: تا هفته اول اسفند 70 درصد محتوای آموزشی، آموزش داده شده بود و برای اینکه سال تحصیلی را به خوبی به پایان برسانیم از روش های متنوعی برای پوشش این سی درصد استفاده شد و تمام دروسی که به صورت حضوری آموزش نداده شده بود تا پایان اردیبهشت ماه قطعاً آموزش داده می شود. برای اینکه تکالیف کنترل شود و این آموزش یکدست تر باشد نیز شبکه شاد را راه اندازی کردیم. بیش از 12 میلیون نفر از دانش آموزان ما در این شبکه عضو شدند.

وی ادامه داد: در مناطقی که دسترسی به اینترنت نبود و امکان دسترسی به ابزارهای مناسب نبود از روش تولید بسته آموزشی و روش مکتوب استفاده شد. ما نیازمند بودیم برای شروع امتحانات سال تحصیلی اطمینان حاصل کنیم دانش آموزانی که از این ابزار استفاده نکرده اند، فرصتی در اختیارشان باشد که رفع اشکال کنند. برای همین همه مدارس بازگشایی شود و مدیر و معاون در معلم در ساعت های مورد نیاز در مدرسه حضور می یابند و دانش آموزانی که نیاز به کمک دارند را راهنمایی می کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پروتکل وزارت بهداشت دریافت شده است، گفت: رعایت این پروتکل ها در زمان حضور دانش آموزان الزامی است و خوشبختانه بر اساس گزارشی که وزارت بهداشت ارائه داده است، میزان آشنایی و رعایت پروتکل ها توسط مردم بیش از 82 درصد است و تقریباً و همه روش های مراقبت از خود را فرا گرفتند و ما هم باید محیط مدارس را ایمن کنیم.

وی ادامه داد: ما به شورای آموزشی مدارس متشکل از مدیر مدرسه، نماینده معلمان، نماینده اولیا دانش آموزان این اختیار را داده ایم که متناسب با حضور دانش آموزان تصمیم گیری کنند و اگر پس از هفته اول مراجعه دانش آموزان کم بود و لازم نباشد در همه روزها معلمان در مدرسه حاضر باشند، آن را به برخی از روزهای هفته موکول کنند و اگر پاسخ به پرسش ها به انجام رسید می توانند امتحانات را هم در این زمان برگزار کنند.

بنا به اعلام وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان ملزم به حضور در مدرسه ها نیستند، ولی حضور معلمان در مدارس الزامی است. دانش آموزان پیش دبستانی و استثنایی به دلیل آسیب پذیر بودن در برابر ویروس کرونا اجازه حضور در مدارس را ندارند و روش های دیگری برای ادامه آموزش آنها در نظر گرفته می شود. همچنین طبق آخرین تصمیمات امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار می شود، و درباره باقی پایه ها هنوز تصمیم قطعی درباره امتحانات حضوری گرفته نشده است.

در حالیکه رئیس جمهور و ستاد ملی کرونا پیش از این اعلام کرده بودند مدارس صرفاً در مناطق سفید برای رفع اشکال بازگشایی می شود اما وزیر آموزش و پرورش از بازگشایی تمام مدارس کشور برای رفع اشکال خبر داده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/واگذاری-تصمیم-درباره-نحوه-فعالیت-حضوری-مدارس-به-شورای-اموزشی.bos