شماره: 512480 تاریخ : 1399/02/20-03:47:38

در ماه آوریل

واردات نفت چین افزایش یافت/افزایش تقاضای سوخت در آسیا شرقی

واردات روزانه نفت خام چین در ماه آوریل سال جاری میلادی در پی افزایش تقاضا برای سوخت دوباره افزایش یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از رویترز، واردات روزانه نفت خام چین در ماه آوریل نسبت به ماه پیش از آن (مارس)، دوباره افزایش یافت، زیرا با کاهش آثار شیوع ویروس کرونا در این کشور آسیایی و به دنبال آن بهبود تقاضا برای سوخت، پالایشگاه ها تولید خود را افزایش دادند؛ این در حالی است که قیمت های جهانی نفت خام همچنان زیر فشار کاهش مصرف و بالا رفتن سطح ذخیره سازی ها در دیگر نقاط جهان در سطوح پایین داد و ستد می شود.

براساس جدول آماری اداره کل گمرک چین که روز پنجشنبه هفته گذشته (18 اردیبهشت ماه) منتشر شد، مقدار واردات نفت خام در ماه آوریل، 40 میلیون و 430 هزار تن معادل 9 میلیون و 840 هزار بشکه در روز بود.

مقدار واردات نفت چین در ماه آوریل بیشتر از رقم روزانه 9 میلیون و 680 هزار بشکه ای ماه مارس است، اما بسیار کمتر از روزانه 10 میلیون و 640 هزار بشکه آوریل سال 2019 است.

واردات چهار ماه نخست امسال به 167 میلیون و 610 هزار تن یا میانگین روزانه 10 میلیون و 110 هزار بشکه رسیده که 1.7 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

پالایشگاه های نفت، با افزایش فعالیت های تجاری و رفع محدودیت های مسافرتی در داخل کشور، روند تولید نفت خام را افزایش داده اند.

تحلیلگران پیش بینی می کنند تقاضای سوخت چین در سه ماه دوم سال، نسبت به سه ماه نخست بهبود یابد و به سطح تقاضای پارسال برسد.

ونگ ژائو، تحلیلگر نفت مؤسسه سابلیم اینفو در این باره گفت: تقاضای سوخت در چین در حال بهبود است، اما هنوز به سطح پارسال نرسیده است.

وی اظهار کرد: در همین حال، بازار هنوز در حال جذب ذخیره سوخت باقیمانده از زمان شیوع ویروس کروناست.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/واردات-نفت-چین-افزایش-یافت-افزایش-تقاضای-سوخت-در-اسیا-شرقی.bos