شماره: 446621 تاریخ : 1397/11/01-02:51:41

مقیمی خبر داد:

واردات مواد ضروری خطوط تولید بدون انتقال ارز تا سقف 300 میلیون دلار

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام‌کرد: ثبت سفارش واردات مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید تا سقف 300میلیون دلار به صورت بدون انتقال ارز تا پایان سال 98 مجاز است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، فرشاد مقیمی با اعلام ‌این خبر‌گفت: هیات وزیران این تصمیم را به منظور تسهیل فرآیند تولید وبه پیشنهاد وزارت صنعت، معدن وتجارت و استناد اصل 138 قانون اساسی مصوب کرد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: به موجب این مصوبه، واردات مواد اولیه اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید با تایید وزارت صمت و اعلام منشا ارز به بانک مرکزی تا سقف مشخص شده، جهت ترخیص کالا مجاز است.

مقیمی اظهار امیدواری کرد: با ابلاغ این مصوبه صاحبان صنایع برای تامین قطعات و مواد اولیه ضروری خود با دغدغه کمتری می توانند اقدام به واردات مواد اولیه نمایند.

وی این مصوبه را در راستای کاهش بروکراسی اداری و تسریع در تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت برشمرد وخاطر نشان‌کرد: مصوبه هیات دولت برای همه صنعتگران قابل اجرا بوده و واحدهای تولیدی می توانند با تایید وزارت صمت اقدام به واردات مواد مورد نیاز تولید نمایند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/واردات-مواد-ضروری-خطوط-تولید-بدون-انتقال-ارز-تا-سقف-300-میلیون-دلار.bos