شماره: 311633 تاریخ : 1396/09/28-06:01:21

هندوانه شب یلدا ارزان می‌شود/ عدم بهره‌برداری از باغات ساوه قیمت انار را افزایش داد

رئیس اتحادیه میوه و تره بار گفت: دو سال گذشته باغات ساوه که تولید 30 درصد انار کشور را برعهده دارد بر اثر سرما از بین رفته و هنوز به بهره برداری نرسیده است که این امر قیمت این محصول را افزایش داده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار در خصوص قیمت میوه‌های مخصوص شب یلدا اظهار داشت: از اقلام میوه‌های موجود در بازار برای شب یلدا مصرف کننده تنها به دنبال دو قلم میوه است که این دو قلم هندوانه و انار هستند.

وی افزود: هندوانه در منطقه میناب برای شب یلدا کاشت شده و آماده ارسال و توزیع به بازار شب یلدا است. قیمت آن هم نسبت به سال گذشته هزار تومان کاهش داشته که حدود 30 درصد می‌شود.

مهاجران در رابطه با قیمت انار خاطرنشان کرد: انار به صورت انبوه تولید در داخل داریم اما قیمت آن 60 درصد بالاتر از سال گذشته است و امکان افزایش قیمت برای شب یلدا هم وجود دارد. در حال حاضر در میدان میوه و تره بار قیمت این میوه 7 هزار تومان شده که با رعایت 50 درصد سود در خرده فروشی ها 9هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار در پایان دلیل بالا بودن قیمت انار را اینگونه بیان کرد: دو سال گذشته باغات ساوه که تولید 30 درصد انار کشور را برعهده داشت بر اثر سرما از بین رفت و هنوز باغات ساوه به بهره برداری و تولید نرسیده است و همین امر باعث شد تا تولید این محصول در کشور مانند قبل نباشد و باعث افزایش قیمت این میوه شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/هندوانه-شب-یلدا-ارزان-می‌شود-عدم-بهره‌برداری-از-باغات-ساوه-قیمت-انار-را-افزایش-داد.bos