شماره: 490839 تاریخ : 1398/06/26-05:05:48

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور :

همکاری‌ ایران و سوئیس در زمینه محصولات کشاورزی

رئیس سازمان حفظ نباتات ، از گسترش روابط ایران و شرکت‌های معتبر سوئیسی در زمینه حفظ نباتات خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور، رئیس این سازمان از گسترش روابط ایران و شرکت‌های معتبر سوئیسی در زمینه حفظ نباتات (تولید آفت‌کش‌ها و سموم کشاورزی) و قرنطینه و ترانزیت محصولات کشاورزی خبر داد.
آقای محمدرضا درگاهی در دیدار با مارکوس لایتنر سفیر کنفدراسیون سوئیس که در محل سازمانحفظ نباتات کشور برگزار شد، با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و سیاست‌های خصمانه ایالات متحده نسبت به جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود همه این محدودیت‌ها و خروج تعدادی از شرکت‌های عرضه کننده آفت‌کش از ایران، خوشبختانه ارتباط کشور‌های اتحادیه اروپا و بخصوص سوئیس با ایران همچنان برقرار است.
به گفته وی، یکی از شرکت‌های معتبر سوئیسی در حوزه تولید آفت‌کش‌ها و سموم کشاورزی در ایران در حال فعالیت است و عرضه بسیاری از آفت‌کش‌ها را بر عهده دارد.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور افزود: با وجود تحریم‌ها هیچ گونه کمبودی در زمینه آفت‌کش‌های مورد نیاز کشاورزی در ایران وجود ندارد و هم اکنون به میزان دو برابر نیاز کشور سموم کشاورزی تولید و یا وارد شده است.
وی افزود : از آنجا که شرکت‌های سوئیسی تولید کننده آفت‌کش همواره استاندارد‌های لازم و کیفیت مطلوب را برای حضور در بازار سموم ایران داشته‌اند، این امکان وجود دارد تا زمینه همکاری و تعاملات فی مابین گسترش یابد.
آقای درگاهی در خصوص مباحث قرنطینه‌ای صادرات و واردات و ترانزیت محصولات کشاورزی فی مابین گفت: از آنجا که دو کشور در خصوص مسائل قرنطینه‌ای تابع قوانین بین‌المللی و کنوانسیون IPPC هستند، این تعاملات به شکل استاندارد و طبق قوانین موجود رعایت می‌شود و در این زمینه هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.
وی افزود: چنانچه حوزه‌های دیگر وزارت جهاد کشاورزی در زمینه پژوهش، انتقال دانش و فعالیت‌های دیگر مرتبط با بخش کشاورزی تمایل به همکاری بیشتر با کشور سوئیس  داشته باشند، این سازمان نیز با در نظر گرفتن تمامی قوانین و مقررات بین‌المللی نسبت به تسهیل این مراودات همکاری خواهد کرد.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با تأکید بر آمادگی این سازمان در بحث گسترش روابط ایران با سوئیس در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گفت : پیش‌نویس موافقت‌نامه‌ای بین ایران و سوئیس تنظیم شده است تا به موجب آن بتوانیم در جهت افزایش مراودات اقتصادی و روابط بیشتر با این کشور قدم برداریم.
در این دیدار، ? سفیر کنفدراسیون سوئیس در ایران، از آمادگی این کشور در توسعه تعاملات کشاورزی و حفظ نباتات خبر داد و گفت: با توجه به وجود روابط مطلوب دیپلماتیک فی مابین ایران و سوئیس و قابلیت‌های بسیار خوب ایران در زمینه‌های مختلف اقتصادی، کشور متبوعش در جهت توسعه این تعاملات در زمینه کشاورزی و بخصوص مواردی که مرتبط با فعالیت‌های سازمان حفظ نباتات است، آمادگی کامل دارد.
مارکوس لایتنر با تاکید بر گسترش روابط اقتصادی فی مابین ابراز امیدواری کرد که هر چه سریع‌تر پیش‌نویس موافقت‌نامه یاد شده برای گسترش این روابط بین دو کشور، بررسی و به امضای دو طرف برسد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/همکاری‌-ایران-و-سوییس-در-زمینه-محصولات-کشاورزی.bos