شماره: 516261 تاریخ : 1399/04/29-03:38:59

سخنگوی صنعت برق:

همکاری مردم مانع از بروز خاموشی خواهد شد

سخنگوی صنعت برق از مردم درخواست کرد: مصارف برق خود را تا 10 درصد کاهش دهند تا این همکاری و همراهی مانع از اعمال خاموشی شود.

به گزارش بانک و صنعت، مصطفی رجبی مشهدی افزود: روزگذشته رکورد مصرف برق کشور شکسته شد و میزان مصرف از مرز 58 هزار مگاوات عبور کرد و این درحالی است که براساس پیش بینی سازمان هواشناسی روند افزایش دمای هوا تداوم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: میزان مصرف برق روز گذشته بیش از 400 مگاوات به نسبت سال گذشته فراتر رفت و اکنون صنعت برق همه تلاش خود را برای تامین برق پایدار به کار گرفته و تاکنون هیچ خاموشی برنامه ریزی شده اعمال نشده است.

سخنگوی صنعت برق ضمن تاکید براینکه اکنون برق پایدار برای کشور تامین شده است، گفت: مردم همکاری خود با صنعت برق را با کاهش 10درصدی ادامه دهند تا نیاز به اعمال خاموشی نباشد.

وی افزود: روند مصرف چنانچه مدیریت نشود و روند افزایشی را بدنبال داشته باشد، احتمال خاموشی قوت خواهد گرفت.

رکورد مصرف برق روز شنبه ( 28 تیرماه) و با گرمتر شدن دمای هوا، بالاخره شکست و بیش از یک نیروگاه 300 مگاواتی از مصرف سال گذشته بالاتر رفت.

شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر)، روز گذشته اعلام کرد: گزارش های مقایسه ای و ثبت شده نشان داده مصرف برق از مرز 58 هزار مگاوات عبور کرده و به 58 هزار و 104مگاوات رسید.
بررسی ها نشان داد: این میزان 333 مگاوات از پیک سال گذشته بیشتر و بالاترین میزان مصرف ثبت شده در تاریخ صنعت برق به شمار می رود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/همکاری-مردم-مانع-از-بروز-خاموشی-خواهد-شد.bos