شماره: 348252 تاریخ : 1397/02/16-10:58:49

همایش بزرگ ایمنی توزیع نیروی برق شیراز برگزار شد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی توانیر، مدیرعامل این شرکت در ششمین همایش ایمنی این شرکت ضمن تبریک روز جهانی کارگر و نیمه شعبان و تشکر و قدردانی از یک سال تلاش و مجاهدت پرسنل پیمانکاری، در ارائه گزارشی مختصرگفت: از جمله فعالیت شاخص توزیع برق شیراز در حوزه نیروهای پیمانکاری ایجاد سایت تخصصی شبکه هوایی، تست و نصب لوازم اندزه گیری و کابل خود نگهدار با مشارکت سازمان فنی و حرفه ای استان فارس در مرکز شیراز و مرکز ارسنجان، صدور بیش از 1000 کارت صلاحیت ویژه کارگران پیمانکار است.

مهندس جلال زراعت پیشه با بیان اینکه طی یکسال گذشته همکاری و تعامل خوبی با سازمان فنی و حرفه ای داشته ایم گفت: در سال 96 میزان آموزش پرسنل پیمانکار در سازمان فنی و حرفه ای با اعتبار 200 میلیون تومان به بیش از 78 هزار نفر ساعت رسیده است.

وی همچنین کسب مقام برتر در مسابقات مهارت شغلی جنوب و جنوب غرب کشور و تربیت نیروی ماهر و متخصص جهت جذب در بازار کار با هزینه شرکت و تعداد خیلی بیشتر از نیاز شرکت را از دیگر اقدامات مهم شرکت در سال 96 عنوان کرد.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز گفت: بالغ بر 79 درصد از کل نقاط خطرناک موجود در شبکه های توزیع برق شیراز رفع شده است و کل اعتبارات هزینه شده در بخش ایمن سازی شبکه و تاسیسات در سال 96 عددی بالغ بر 48 میلیارد و 700 میلیون ریال بوده است.

منصوری صبا با عنوان اینکه طی سال گذشته تعداد 17 هزار و 457 نقطه خطرناک در شبکه توزیع برق شناسایی و مشکلات خطر آفرین بالغ بر 13 هزار و 199 نقطه رفع شده است، گفت: اقدامات صورت گرفته در کاهش حوادث کارآمد بوده است و شیب آمار وفور و شدت حوادث به عنوان 2 شاخص اثر گذار در حوزه ایمنی، از سال 92 تاکنون نشان دهنده ی تاثیر اقدامات انجام شده نظیر برگزاری همایش ایمنی طی این سال ها بوده است.

مهندس محمدرضا منصوری صبا همچنین گفت: با رعایت مراحل چهارگانه اعمال خاموشی توسط برقکار، رعایت دستورالعمل های ایمنی، بررسی خطرات و شرایط محیط کار قبل از شروع بکار، رعایت نظم و آراستگی در محیط کار و سرپرستی مناسب و نظارت دقیق حین اجرا می توان از حوادث احتمالی پیشگیری کرد.

در این همایش دکتر همایونی (متخصص طب فیزیکی و بیماریهای اسکلتی و دکتر میرزایی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان) به عنوان کارشناس به تشریح عوامل خطرآفرین و راهکارهای ارتقاء ایمنی پرداختند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/همایش-بزرگ-ایمنی-توزیع-نیروی-برق-شیراز-برگزار-شد.bos