شماره: 6529 تاریخ : 1391/07/13-11:44:38

همایش بررسی عملکرد بانک در نیمه اول امسال برگزار شد

با حضور مدیر عامل، اعضای هیأت مدیره و مدیران ارشد بانک، همایش بررسی عملکرد نیمه اول سال جاری با محوریت منابع، مصارف و مطالبات معوق در تهران برگزار شد.

 

 
 

آقای حیدری در این همایش با تاکید بر لزوم رعایت بودجه اعتباری توسط ادارات امور و شعب مستقل، اهمیت ساماندهی مطالبات معوق را یادآور شد و گفت: مقرر شده است با حضور ونظارت عضو هیأت مدیره، مطالبات معوق ادارات امور ساماندهی شود و بر این اساس بخش اعتباری بانک لازم است برنامه‌ریزی برگزاری کمیته‌های هفتگی با حضور هیأت مدیره را انجام دهد.
وی خواستار صرفه‌جویی همکاران در هزینه‌های زاید با حفظ سطح و کیفیت خدمات بانک شد و ادامه داد: تمامی گفتار‌ها و رفتارهای مدیران و کارکنان بانک باید در جهت ادامه حیات، رشد و سود‌آوری و افزایش توان رقابتی بانک باشد. مدیر عامل بانک با طرح سوالی مبنی بر اینکه چگونه می‌توان در زمره مدیران خردمند قرار گرفت، تصریح کرد: مشروع بودن اهداف و وسایل نیل به اهداف و همچنین احترام به قوانین و مقررات سه شاخص مهم رفتار و عملکرد خردمندانه است.
 وی گفت : برای اینکه بانک ملی ایران بتواند همچنان در بازار بانکی، اول باشد باید توان رقابت را مدام افزایش داده و به دنبال سودآوری باشد. مدیر عامل بانک با تاکید بر اهمیت سرکشی مسئولان ادارات امور به شعب گفت: برای نظارت غیرمستقیم بر واحدها سامانه‌هایی طراحی شده که بسیار مطلوب است ولی در هر حال، بازدید‌های حضوری مؤثرتر است و روسای ادارات امور و روسای حوزه‌ها باید به این مهم توجه کنند.
وی با عنوان اینکه امروز نظام و مردم از بانک ملی ایران انتظارات بالایی دارند، ابراز داشت: امروز مهمترین اولویت‌های بانک، تجهیز منابع، ساماندهی و وصول مطالبات معوق، رشد درآمدها و خدمات بانک است و بر این اساس عملکرد‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. آقای حیدری با اعلام رشد 400 درصدی نظام پیشنهادها اظهار داشت : این رشد بیانگر میزان علاقه همکاران به اصلاح امور است و مدیران ستادی مربوطه نیز باید از این پیشنهاد‌ها نهایت استفاده را ببرند و از پیشنهاددهندگان نیز به شکل مناسب تقدیر کنند.
وی با مهم خواندن موضوع نظارت بر عملکرد شعب تاکید کرد: شعب باید حداقل یک بار در سال مورد بازرسی قرارگیرند، در عین حال که روسای حوزه‌ها در خصوص نظارت بر شعب می‌توانند موثر واقع شوند. پیگیری پرونده‌های بزرگ مطالبات معوق، بررسی میزان رشدهای کسب شده در مقایسه با سایر رقبا، نظافت عمومی شعب، بهره‌وری خودپردازها و پایانه های فروش، تلاش برای افزایش درآمد و حرکت به سمت عقود مشارکتی از دیگر موضوعات مورد تاکید آقای حیدری در این همایش بود.
 گفتنی است در پایان این همایش جلسه‌ای با حضور آقایان خواجه حسنی عضو هیأت مدیره و محمدی مدیر امور استان‌ها و روسای ادارات امور و شعب مستقل، تشکیل شد و مهمترین اولویت‌های کاری واحدهای صف بانک مورد بحث و بررسی قرار گرفت

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/همایش-بررسی-عملکرد-بانک-در-نیمه-اول-امسال-برگزار-شد.bos