شماره: 515084 تاریخ : 1399/04/08-02:52:00

هماهنگی برای توسعه همکاری اتحادیه تولید وتجارت آبزیان ایران با بانک کشاورزی

حمایت ازطرح های نوین آبزی پروری در اولویت پرداخت تسهیلات از سوی بانک کشاورزی قرار دارند و پیرو همین سیاست،بررسی راهکارهای استفاده زنجیره تولیدآبزیان از این تسهیلات،محور گفت و گوی مدیران اتحادیه تولید وتجارت آبزیان ایران با روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی قرارداشت.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، دراین گفت و گو که صبح روز یکشنبه هشتم تیرماه در دفتر مدیرعامل این بانک برگزار شد،خدارحمی بر آمادگی بانک کشاورزی برای حمایت از طرح های اولویت دار کشاورزی از جمله شیلات و آبزیان اشاره کرد و یاد آور شد:این بانک با پرداخت تسهیلات در زیر بخش شیلات و آبزی پروری سهم به سزایی در تولید هزاران تن پروتئین دریایی و تأمین امنیت غذایی کشور داشته است.

وی افزود: بانک کشاورزی با رویکرد استفاده از روش های نوین آبزی پروری،استفاده از پتانسیل منابع آبی کشور و مدیریت شرایط و نهاده های تولید،تسهیلات پرورش ماهی در دریا برای احداث سه طرح بزرگ در استان های بوشهر، مازندران و سیستان و بلوچستان با مجموع ظرفیت تولید سالانه 2000 تن پرداخت کرده است.

خدارحمی با تأکید برضرورت تنظیم جریان اعتبارات پرداختی و بیان اینکه برای پرداخت تسهیلات در قالب بند الف تبصره 18 به فعالان بخش کشاورزی محدودیتی وجود ندارد،بر احیای طرح های راکد در حوزه شیلات و فعالیت در قالب کشاورزی قراردادی با هدف بهبود و جهش تولید در صنعت شیلات و آبزی پروری تأکید کرد.

بر اساس این گزارش،در این جلسه که دبیرکل،رئیس و اعضای هیأت مدیره اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران و برخی از تولید کنندگان عضو این اتحادیه حضور داشتند،ضمن بررسی مسایل صنعت شیلات، در باره توسعه همکاری بین بانک کشاورزی و اتحادیه مذکور بحث و تبادل نظر شد و توافقاتی به دست آمد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/هماهنگی-برای-توسعه-همکاری-اتحادیه-تولید-وتجارت-ابزیان-ایران-با-بانک-کشاورزی.bos