شماره: 514077 تاریخ : 1399/03/20-10:16:29

هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق با طعم کرونا

هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق امسال با توجه به همه گیری بیماری کرونا و لزوم اهتمام بیشتر مردم به بهداشت فردی از اول تا هفتم تیرماه ضرورت توجه جدی تر مردم به رعایت مدیریت مصرف را بیشتر یادآوری خواهد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، وزارت نیرو ، نزدیک به سه دهه است که اول تا هفتم تیرماه هر سال، هفته صرفه جویی در مصرف "آب" نام گذاری شده است و فصل گرما تداعی کننده مباحثی چون تبخیر، کم آبی، صرفه جویی و... بوده است، اما به منظور وفاق و هماهنگی در ارکان وزارت نیرو و لزوم توجه همگانی، امسال با توجه به لزوم صرفه جویی در مصرف برق نیز این هفته با نام هفته صرفه جویی در آب و برق نامگذاری شده است.

هفته صرفه جویی به عنوان یک رویداد فرهنگی در افکار عمومی و رسانه ها جای خود را بازکرده است و هر ساله به این مناسبت، فعالیت های فرهنگی_آموزشی بسیاری برای ارتقای آگاهی های عمومی در مورد آب و برق و جلب توجه افکار عمومی به این مقوله حساس انجام می شود.

افزایش آگاهی عمومی و ایجاد انگیزه و علاقه مندی برای مدیریت مصرف آب و برق محورهایی هستند که رسانه های همگانی می توانند پیرامون آن ها اطلاع رسانی کرده و مردم را از مشکلاتی که در اثر مصرف بی رویه با آن دست به گریبان می شوند، بیشتر آگاه کنند. در واقع مصرف کنندگان می دانند که تلاش امروز آنان برای رفاه بیشتر فرزندانشان و حفظ منابع آب و برق برای آیندگان است.

امسال با توجه به همه گیری بیماری کرونا و لزوم اهتمام بیشتر مردم به بهداشت فردی، میزان مصرف آب به شدت افزایش یافته است بنابراین توجه جدی همگان به مدیریت مصرف آب و برق ضروری تر از گذشته شده است.

برنامه های این هفته از یکشنبه یکم تیرماه با عنوان مدیریت مصرف آب و برق و خانواده، آغاز و در ادامه سرفصل های فراهم کردن زمینه مشارکت خانواده ها در مدیریت مصرف، افزایش نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف، افزایش نقش آموزش در بستر خانواده در فهم مشترک مدیریت مصرف، مدیریت مصرف آب و برق، صنعت، معدن، سازمان های عمومی و موسسات خصوصی و شرکت ها،مدیریت مصرف آب و برق، غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست، مدیریت مصرف آب و برق، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکت های مردمی، مدیریت مصرف آب و برق و آموزه های دینی ومدیریت مصرف آب و انرژی، اقتصاد و حقوق شهروندی تا پایان روز هفتم در برخواهد گرفت.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/هفته-صرفه-جویی-در-مصرف-اب-و-برق-با-طعم-کرونا.bos