شماره: 520209 تاریخ : 1399/07/06-09:21:36

از امروز آغاز می شود؛

هشدار کاهش 6 تا 10 درجه ای دما در بیش از 10 استان کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی نسبت به کاهش دمای بین 6 تا 10 درجه ای در بخش هایی از کشور که شامل بیش از 10 استان می شود از امروز یکشنبه تا روز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت، صادق ضیاییان از نفوذ سامانه جدید به کشور خبر داد و گفت: عمده فعالیت این سامانه به شکل کاهش دمای محسوس در بخش هایی از کشور است.

وی گفت: بر این اساس از صبح امروز شاهد کاهش دمای 8 تا 10 درجه در استان های خراسان شمالی، گلستان، گیلان، مازندران، خراسان جنوبی و سمنان خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: هم چنین از امروز با کاهش دمای 6 تا 8 درجه ای در استان های اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، نیمه شمالی استان اصفهان، یزد، قم، شمال سیستان و بلوچستان و کردستان هستیم.

وی گفت: بر اساس پیش بینی انجام شده کاهش دما از فردا شروع و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

به گفته ضیاییان بیشترین کاهش دما مربوط به روز سه شنبه و چهارشنبه صبح خواهد بود.

وی ادامه داد: طی فعالیت این سامانه در کشور انتظار داریم بارش ها از عصر یکشنبه آغاز و تا عصر روز دوشنبه در استان های گیلان، مازندران،گلستان، شمال سمنان، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، ارتفاعات شمال استان تهران ادامه داشته باشد.

ضیاییان گفت: بر این اساس دمای هوای پایتخت طی روزهای اینده به 13 درجه خواهد رسید و خنک می شود و پاییز در بیشتر استان های کشور خود را نشان خواهد داد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/هشدار-کاهش-6-تا-10-درجه-ای-دما-در-بیش-از-10-استان-کشور.bos