شماره: 516573 تاریخ : 1399/05/02-05:53:46

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران در برخی مناطق کشور

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری از رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در برخی از استان های کشور طی دو روز آینده (3 و 4 مرداد) خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت، در هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی آمده است که این شرایط جوی امروز (2 مرداد) در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات خراسان شمالی، جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان پیش بینی می شود.

بر اساس این هشدار، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید فردا (3 مرداد) در نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات زنجان، ارتفاعات سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب و غرب فارس و کهگیلویه و بویر احمد دور از انتظار نیست.

روز شنبه (4 مرداد) نیز در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات استان های کردستان، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب لرستان و شمال و شرق خوزستان بارش ها ادامه دارد.

از این رو سازمان هواشناسی کشور هشدار داده است که در این مناطق احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل ها و رودخانه ها، احتمال آب گرفتگی و برخورد صاعقه وجود دارد. به همین دلیل در تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و صعود به ارتفاعات احتیاط شود.

سازمان هواشناسی همچنین در هشدار نارنجی رنگ دیگری از تشدید فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد شدید در برخی مناطق کشور خبر داده است.

بر اساس این هشدار فردا (3 مرداد) این شرایط جوی در نیمه غربی و جنوبی فارس و روز شنبه (4 مرداد) در نیمه غربی فارس و کهگیلویه و بویر احمد پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی در ادامه تاکید کرده است که در این مناطق امکان سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، آب گرفتگی محدود و وقوع صاعقه وجود دارد. از این رو از تردد در حاشیه رودخانه ها یا مسیل ها خودداری شود و تمهیدات لازم برای کاهش خسارت به محصولات کشاورزی مدنظر قرار گیرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/هشدار-سازمان-هواشناسی-نسبت-به-رگبار-باران-در-برخی-مناطق-کشور.bos