شماره: 518930 تاریخ : 1399/06/15-02:33:16

معاون وزیر نیرو:

هشت میلیون روستایی به آب سالم و پایدار دسترسی دارند

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: اوایل دولت یازدهم آبرسانی پایدار شامل 900 هزار نفر در روستاها بود، اما امروز بیش از هشت میلیون نفر از آب پایدار و سالم برخوردار شده اند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، قاسم تقی زاده خامسی افزود: وزارت نیرو در بخش آب ساخت تصفیه خانه آب در 30 روز و اتصال هر هفته 30 روستا به شبکه آبرسانی پایدار در کشور را اجرایی سازد.
وی پیشرفت خدمات حوزه آب و برق را نسبت به ابتدای انقلاب اسلامی 10 برابر ذکرکرد و گفت: ابتدای انقلاب 19 سد وجود داشت، امروز این عدد به 190 سد در کشور رسیده است.
معاون آب و آبفای وزیر نیرو درباره حل مشکل روستاهای دچار تنش آبی افزود: 6 هزار روستا با تانکر آبرسانی می شود، اما از نظر توانایی فنی و اجرایی، چنانچه اعتباری در اختیارباشد، می توان 700 روستای خوزستان را به شبکه آبرسانی پایدار متصل کرد.
تقی زاده خامسی تغییر مکانیسم آبیاری فضای سبز شهر تهران را پیشنهاد مشترک وزارت نیرو و شهرداری تهران بیان کرد و خاطرنشان ساخت: فضای سبز شهر تهران در یک سال حدود 180 میلیون متر مکعب یعنی ظرفیت تمام دریاچه کرج آب مصرف می کند.
وی، تفاهمنامه مزبور را حرکتی مثبت در مسیر توسعه فضای سبز دانست وافزود: قبل از این پیشنهاد شهرداری تهران 3.5 درصد از پساب را استفاده داشت، اما بعد از اجرای این تفاهمنامه این رقم به 60 درصد خواهد رسید.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/هشت-میلیون-روستایی-به-اب-سالم-و-پایدار-دسترسی-دارند.bos