شماره: 446785 تاریخ : 1397/11/02-05:46:33

کاظم زاده با اشاره به اقدام مجلس برای تحقق عدالت در تخصیص درآمدهای مالیاتی؛

هزینه کرد درآمد مالیاتی واحدهای صنعتی در استان‌ها

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1398 کل کشور از مصوبه این کمیسیون برای هزینه کرد درآمد مالیاتی واحدهای صنعتی در استان‌های میزان صنایع در سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، شادمهر کاظم زاده عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1398 کل کشور از مصوبه ویژه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1398 کل کشور برای ساماندهی مالیات اخذ شده از استان ها خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق مجلس، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شرکت ها و بخش های اقتصادی در محل فعالیت آن ها هزینه می شود.

نماینده مردم دهلران، آبادانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته شاهد بودیم که مثلا یک شرکت صنعتی، دفتر مرکزی خود را در تهران مستقر کرده و فعالیت خود را در مناطق صنعتی مانند عسلویه صورت می دهد، اما مالیات و عوارض اخذ شده از درآمد این شرکت به جای هزینه در عسلویه به شهر تهران اختصاص داده می شود.

وی گفت: براساس تصمیم نمایندگان مجلس، درآمدهای مالیاتی به جای هزینه شدن در شهرهای میزبان دفاتر شرکت ها، در محل فعالیت اقتصادی و صنعتی آن شرکت هزینه می شود.

گام مثبت مجلس برای تحقق عدالت مالیاتی در تخصیص اعتبارات میان استان ها

وی گفت: مصوبه امروز کمیسیون تلفیق مجلس، گامی مثبت در جهت تحقق عدالت مالیاتی در تخصیص اعتبارات میان استان ها است و قطعا استان های کم برخوردار اما مستعد و با ظرفیت از نظر صنعتی، انرژی و معدنی به حقوق حقه خود دست پیدا می کنند.

اعتبارات مالیاتی به سمت مناطق محروم هدایت می شود

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: امروز استان ها به دلیل عدم اختصاص عادلانه اعتبارات با مشکلات اعتباری بسیاری روبه رو هستند، حال مصوبه کمیسیون تلفیق می تواند موجب هدایت اعتبارات به سمت مناطق محروم شود.

راه کار مجلس برای ممانعت از خروج درآمدهای مالیاتی از استان های میزبان صنایع

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1398 کل کشور ادامه داد: البته در برنامه ششم توسعه سازوکار اختصاص مالیات بر ارزش افزوده و عوارض در استان ها کاملا ذکر شده، اما مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق مانع از خروج اعتبارات از مناطق و استان ها میزبان صنایع و شرکت ها خواهد شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/هزینه-کرد-درامد-مالیاتی-واحدهای-صنعتی-در-استان‌ها.bos